BMW i Mercedes-Benz pracują nad wspólnym systemem indukcyjnego ładowania samochodów elektrycznych - NAPĘD HYBRYDOWY - BEZPRZEWODOWE ŁADOWANIE - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - E-MOBILITY - POJAZDY ELEKTRYCZNE - PLUG-IN - BMW - ŁADOWARKA INDUKCYJNA - DAIMLER
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności BMW i Mercedes-Benz pracują nad wspólnym systemem indukcyjnego ładowania samochodów elektrycznych
drukuj stronę
poleć znajomemu

BMW i Mercedes-Benz pracują nad wspólnym systemem indukcyjnego ładowania samochodów elektrycznych

BMW i Mercedes-Benz pracują nad wspólnym systemem indukcyjnego ładowania samochodów elektrycznych
fot. BMW Group

Kolejnym krokiem w rozwoju e-mobility powinny być systemy indukcyjnego ładowania baterii wysokonapięciowych. Najważniejszą zaletą takich systemów jest bezkablowe połączenie między akumulatorami pojazdu a źródłem zasilania.

Koncerny samochodowe Daimler i BMW Group podpisały umowę o wspólnym konstruowaniu i wdrażaniu zestandaryzowanej technologii indukcyjnego ładowania samochodów elektrycznych i hybryd plug-in. 

System składa się z dwóch elementów: wtórnej pętli w podłodze samochodu oraz płyty bazowej z pierwotną pętlą indukcyjną pod samochodem, np. w podłodze garażu. System ma wytwarzać elektromagnetyczne pole, transmitujące bezprzewodowo energię poprzez zmienne pole magnetyczne między pętlami indukcyjnymi, z wydajnością 3,6 kW. Wydajność tego typu systemu – 90% – pozwala na efektywne i bardzo dogodne ładowanie akumulatorów.

Dalszy rozwój systemu ma na celu minimalizację czasu ładowania. Dziś w pełni funkcjonalny prototyp stacji indukcyjnej pozwala naładować do pełna akumulatory BMW i8 w ciągu 2 godzin. Przewiduje się, że w przyszłości moc ładowania można będzie zwiększyć do 7 kW, dzięki czemu także wyłącznie elektryczne pojazdy można będzie ładować od zera do pełnej pojemności w ciągu nocy.

System składa się z dwóch elementów: wtórnej pętli w podłodze samochodu oraz płyty bazowej z pierwotną pętlą indukcyjną pod samochodem, np. w podłodze garażu

Ładowanie indukcyjne ma wiele zalet, nie tylko w kwestii komfortu użytkowania bez konieczności podłączania kabli. Indukcyjna stacja ładowania działa bezproblemowo we wszelkich warunkach pogodowych, ani śnieg, ani deszcz nie mają wpływu na jej wydajność i funkcjonowanie, więc przy należytym zabezpieczeniu wszystkich jej elementów można ją montować na dworze.

Podczas procesu ładowania promieniowanie elektromagnetyczne jest utrzymywane na minimalnym poziomie i w minimalnej przestrzeni. Procedura jest stale monitorowana i zostaje przerwana, jeśli między pętle dostanie się jakiekolwiek obce ciało, żywe czy martwe.

Podobnie jak w przypadku dzisiejszych stacji ładowania, każdy z elementów procesu ładowania będzie można nadzorować, obserwować i regulować zdalnie, również za pomocą aplikacji smartfonowych.

 każdy z elementów procesu ładowania będzie można nadzorować, obserwować i regulować zdalnie, również za pomocą aplikacji smartfonowych

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl