Koncentrując się na zrównoważonym rozwoju środowiska firma Bosch Rexroth zaprojektowała portfolio elektrycznych silników wysokonapięciowych eLION, przeznaczonych w szczególności dla maszyn roboczych. Wymagania stawiane przez producentów dotyczące zwiększonej wydajności i sprawności maszyn, przy jednoczesnym zapewnieniu minimalizacji lub całkowitej eliminacji emisji spalin zostały z sukcesem osiągnięte. To duży krok w kierunku elektryfikacji, który dodatkowo wzmacnia pozycję firmy Bosch Rexroth jako partnera inżynieryjnego dla producentów maszyn samojezdnych, posiadającego solidną i ugruntowaną wiedzę o istniejących aplikacjach i technologii. Portfolio silników eLION firmy Bosch Rexroth jest idealne do oferowania napędów elektrycznych realizujących różne funkcje w pojazdach roboczych, zarówno w połączeniu z silnikiem diesla, w konfiguracji hybrydowej, a także w pełni elektrycznych.
Napęd elektryczny eLION EMS1 (silniko-generator) jest przystosowany do pracy w mobilnych maszyn i pojazdach roboczych. Unikalne w produktach eLion EMS1 jest połączenie wysokiej efektywności (ponad 97%) z możliwością pracy w bardzo ciężkich warunkach środowiskowych. Komponenty mają stopień ochrony do IP6K9K, w tym 50g odporności na wstrząsy i wibracje 10 g oraz zapewniają bezpieczeństwo funkcjonalne zgodne z ISO 13849 i 25119. Zasilane poprzez inwerter eLion z akumulatorów 700V zapewniają moc znamionową w zakresie od 8 do 229 kW (max.553kW) oraz moment obrotowy 75 do 1305 Nm (max.2520 Nm).
Silniki eLION EMS1-13 i EMS1-20 (Źródło obrazu: Bosch Rexroth AG)
Komponenty maszyn roboczych wymagają ochrony przed trudnymi warunkami środowiska, w którym pracują. Silniki elektryczne z nowej serii eLION firmy Bosch Rexroth są wyposażone w zaawansowane zabezpieczenia. Komponenty spełniają wymagania dla stopnia ochrony IP6K9K, a ich odporność na uderzenia i drgania sięga odpowiednio 50 g i 10 g. Ponadto umożliwiają korzystanie z funkcji zabezpieczeń spełniających standard ISO 13849 oraz ISO 25119 do poziomu PL d.
Aby spełnić wymagania maszyn roboczych, m.in. maszyn budowlanych, koparek, maszyn rolniczych, maszyn do transportu bliskiego, w serii eLION oferowane są silniki o różnych możliwościach zastosowania. Szeroki wybór wariantów umożliwia ich wykorzystanie w rozmaitych funkcjach i układach maszyn – min. jako napęd jazdy, czy osprzętu lub jako napędy obrotu.
Firma Bosch Rexroth opracowała serię skalowalnych rozwiązań eLION, które mogą być wykorzystywane w maszynach różnego typu, o różnych funkcjach i rozmiarach, a także w systemach elektryfikacji o różnej topologii na rynku pojazdów roboczych. Oferta obejmuje urządzenia o różnej średnicy, długości i konstrukcji uzwojenia, osiągające ciągłą moc od 8 do 229 kW oraz moment obrotowy w zakresie od 75 do 1305 Nm.)
Zaletą rozwiązań z serii eLION jest łatwa integracja silników z osiami napędowymi, pompami hydraulicznymi i przekładniami planetarnymi za pomocą odpowiednich kołnierzy przyłączeniowych dla danego zastosowania, spełniających wymogi norm SAE J617 oraz SAE J744, a także piast i wałów wielowypustowych spełniających standard ANSI B92.1 oraz DIN 5480. Komponenty można łączyć bez potrzeby stosowania kołnierzy pośredniczących oraz złączy redukcyjnych. To oznacza mniejszą masę, oszczędność kosztów oraz ograniczone wymagania serwisowe (patrz tabela: Połączenia mechaniczne silników).
Silniki eLION osiągają wydajność szczytową na poziomie 97% w całym zakresie roboczym prędkości i momentu obrotowego. Wynika to z odpowiedniego doboru materiałów i zaawansowanej technologii silnika elektrycznego.
Rozwiązania z serii eLION umożliwiają budowę przyjaznych dla środowiska maszyn, zapewniających obniżony lub zerowy poziom emisji. Precyzyjne sterowanie i elektryfikacja funkcji takich jak napęd jazdy czy napędy osprzętu zapewnia większą wydajność i lepsze parametry pracy maszyny. Do zalet rozwiązania firmy Bosch Rexroth można również zaliczyć znaczne ograniczenie lub całkowitą eliminację lokalnych emisji oraz obniżenie poziomu hałasu generowanego przez maszynę.
Zastosowania:
Warianty: | EMS1-10 | EMS1-13 | EMS1-16 | EMS1-20 | EMS1-10 |
Promień osiowy (mm): | 100 | 130 | 160 | 200 | 100 |
Moc znamionowa (kW): | 8 - 72 | 16 - 123 | 40 - 127 | 73 - 229 | 8 - 72 |
Moc maksymalna (kW): | 12 - 170 | 28 - 367 | 54 - 283 | 114 - 553 | 12 - 170 |
Nominalny moment obrotowy (Nm): | 75 - 155 | 155 - 320 | 385 - 705 | 700 – 1305 | 75 - 155 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm): | 165 - 330 | 335 - 665 | 650 – 1295 | 1265 – 2520 | 165 - 330 |
Maksymalna prędkość (obr./min): | 12000 | 10500 | 5500 | 4000 | 12000 |
Karta katalogowa: | 96710 | 96711 | 96712 | 96713 | 96710 |
ZŁĄCZĘ | EMS1-10 | EMS1-13 | EMS1-13 | EMS1-20 | |
SILNIK | Kołnierz (wg SAE J617) | Kompaktowy kołnierz silnika* | SAE 5 | SAE 4 | SAE 2 |
Wał (wg DIN 5480) | W28x2x12x9H | W40x2x18x9d | W50x2x24x9H | W55x2x26x8f | |
POMPA | Kołnierz (wg SAE_744) | SAE B2 | SAE C4 SAE C4/C2 | SAE C4/C2 SAE D4 | SAE D4 |
Wał (wg ANSI B92.1) | N 7/8 13T 16/32 DP | N1 1/4 14T 12/24 DP | N1 1/4 14T 12/24 DP N1 3/4 13T 8/16 DP | N1 3/4 13T 8/16 DP | |
PRZEKŁADNIA | Kołnierz (wg SAE J617) | Kompaktowy kołnierz silnika* | SAE 5 | SAE 4 | SAE 2 |
Wał (wg DIN 5480)1 (wg ANSI B92.1)2 | W28x2x12x9H1 N 7/8 13T 16/32 DP2 | W40x2x18x9d1 N1 1/4 14T 12/24 DP2 | W50x2x24x9H1 N1 1/4 14T 12/24 DP2 N1 3/4 13T 8/16 DP2 | W55x2x26x8f1 N1 3/4 13T 8/16 DP2 |
Źródło: Bosch Rexroth
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |