Po udanym wprowadzeniu seryjnie produkowanych elektrycznych samochodów ciężarowych do transportu miejskiego oraz zadań komunalnych, Volvo Trucks wdraża obecnie dwa w pełni elektryczne pojazdy budowlane wraz z rozwiązaniami do ładowania, które mają zostać przetestowane przez klientów w rzeczywistych warunkach.
Samochody ciężarowe w segmencie budowlanym zazwyczaj wymagają większej mocy i wytrzymałości niż w wielu innych segmentach, a pojazdy elektryczne nie są wyjątkiem” — mówi Jonas Odermalm, wiceprezes ds. elektromobilności w Volvo Trucks. „Nasze rozwiązania komercyjne muszą spełniać wymagania w zakresie wysokiej produktywności i dyspozycyjności, zapewniając jednocześnie korzyści wynikające z obniżenia emisji i zmniejszenia hałasu, oferowane przez w pełni elektryczny układ napędowy. Testy terenowe i współpraca z klientami są ważne dla procesu rozwoju”.
W ramach testów elektryczny samochód ciężarowy Volvo FM zabudowany jako betonomieszarka będzie dostarczać klientom beton. Ponadto elektryczny samochód ciężarowy Volvo FMX wyposażony w urządzenie hakowe będzie używany w większych projektach infrastrukturalnych.
Elektryczne Volvo FM będzie dostarczać beton klientom Swerock na obszarach miejskich.
Zamierzeniem projektu jest ocena możliwości wykorzystania elektrycznych samochodów ciężarowych w celu zwiększenia wydajności pracy przy jednoczesnym zmniejszeniu niekorzystnego oddziaływania na klimat. Oprócz analizy osiągów samych pojazdów, testy będą dotyczyły również całości systemu elektromobilności w celu znalezienia metod ładowania, które zapewnią wysoką produktywność. Korzyści wynikające ze stosowania pojazdów elektrycznych w środowisku miejskim zostaną oszacowane pod kątem zmniejszenia hałasu oraz bezpieczeństwa transportu i komfortu kierowcy.
„Wartość tego typu testów wynika z tego, że pomagają nam one lepiej zrozumieć działania klientów i wpływ elektryfikacji na codzienne funkcjonowanie branży, cykle jazdy, ładowność, dyspozycyjność, zasięg oraz pozostałe parametry — uwzględniając wszystkie korzyści płynące z wykorzystania cichszego i czystszego transportu” — mówi Ebba Bergbom Wallin, menedżer ds. elektromobilności w Volvo Trucks.
Testowanie dwóch elektrycznych samochodów ciężarowych w rzeczywistych warunkach będzie okazją do oceny sposobu ich wykorzystania oraz wskazania potencjalnych ulepszeń, wymaganych zanim możliwe będzie szersze zastosowanie operacyjne.
„Razem z Volvo Trucks robimy duży krok w kierunku transportu przyjaznego klimatowi. To przybliży nas znacznie do przyszłych samochodów ciężarowych, które zmniejszą emisje z paliw kopalnych. Mamy już 15 hybrydowych betonomieszarek, a dzięki temu projektowi testujemy pojazdy, które są całkowicie zasilane energią elektryczną” — mówi Hans Orest, kierownik oddziału w Swerock należącym do grupy PEAB.
Elektryczne Volvo FMX z zabierakiem hakowym będzie wykorzystywane przede wszystkim w większych projektach infrastrukturalnych i budownictwie miejskim.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |