Amerykańscy naukowcy ustalili, co sprzyjało sukcesowi jednych firm, zajmujących się oprogramowaniem komputerowym, podczas gdy inne plajtowały - informuje University of Pittsburgh. Wzięli pod uwagę 870 przedsiębiorstw, działających w latach 1995 - 2007.
"Rozwój nowego produktu następuje bardzo szybko w branży oprogramowania" - mówi Jennifer Shang, dr hab. zarządzania biznesem w Joseph M. Katz Graduate School of Business. "Jednak odsetek bankructw w tej branży wynosi 15,9 proc. i jest dużo wyższy niż gdzie indziej. Na przykład w przemyśle farmaceutycznym bankructwo dotyka 4,7 proc. firm" - dodaje.
Naukowcy zwracali uwagę na 3 aspekty dotyczące biznesu: marketing, zdolność operacyjną, badania i rozwój oraz 2 rodzaje działań konkurencyjnych: związane z innowacjami (działania marketingowe oraz produktowe) i związane z zasobami (możliwości i skala ekspansji, obsługa, usługi, fuzje i przejęcia).
Największą szansę na przetrwanie zapewniała firmie wyższa zdolność operacyjna. Duże możliwości odniesienia sukcesu miały też te przedsiębiorstwa, które skupiły się na innowacyjności, a lepsze możliwości marketingowe i obsługa wzmacniały ten sukces.
"Nasze badanie podkreśla znaczenie zdolności operacyjnej w biznesie związanym z oprogramowaniem. Jest ono nawet ważniejsze niż innowacje" - przekonuje dr Shang. "Również strategie konkurencyjne i dynamiczne działania odgrywają dużą wagę, jeśli są wsparte poważnymi możliwościami."
Badacze podzielili przemysł oprogramowania na 3 podgrupy: programy typu desktop i inne oprogramowanie biznesowe, gry wideo i oprogramowanie graficzne oraz systemy operacyjne i programy zabezpieczające, gdyż podejście do inwestycji w tej branży zależy od rodzaju wytwarzanego oprogramowania.
Ustalili, że firmy, produkujące gry winny skupić się na marketingu; tym zajmującym się produktami o dłuższym cyklu życiowym, jak np. systemy operacyjne, sprzyja dobra zdolność operacyjna oraz badania i rozwój. Producenci tradycyjnego oprogramowania, typu aplikacji desktop, winni wyważyć pomiędzy tymi dwoma podejściami.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |