Oświetlenie typu LED to najbardziej ekologiczne i ekonomiczne z dostępnych źródeł światła – działa dłużej od standardowych żarówek i zużywa mniej energii. Zastosowanie tego typu lamp w salonach z jednej strony doskonale wpisuje się w nowy koncept architektoniczny LPP, z drugiej zaś minimalizuje wpływ funkcjonowania sklepu na środowisko naturalne. Rozwiązanie będzie wdrażane sukcesywnie we wszystkich salonach flagowych marki Reserved. Jest też testowane w sklepach pozostałych marek.
– Przejście na oświetlenie LED niesie ze sobą wiele zalet, takich jak lepsza jakość światła czy mniejszy pobór energii. Nie musimy też martwić się zużyciem poszczególnych części instalacji. To dobra i długofalowa inwestycja, która dodatkowo chroni środowisko – mniej zużytej energii oznacza mniejszą emisję gazów cieplarnianych. Oprawa świateł LED jest szczególnie istotna w sklepach, na dużej powierzchni handlowej, ze względu na bardzo długi czas ich eksploatacji. Zalety światła LED zauważalne są już po pierwszej godzinie ich użytkowania – mówi Daniel Lechner, Marketing Director firmy Zumtobel Lighting GmbH – producenta oświetlenia typu LED, z którym współpracuje LPP na rynku niemieckim. W Polsce i Rosji dostawcą LED-ów jest firma Spectra.
Jednym z ostatnio otwartych obiektów Reserved, w którym wdrożono to spektakularne rozwiązanie techniczne, jest flagowy salon w prestiżowej dzielnicy Berlina.
Obecnie działa ponad 450 salonów marki Reserved. Tylko w tym roku zostaną otwarte nowe salony o łącznej powierzchni ponad 50 tys. m2. Zastosowanie oświetlenia LED to oszczędność rzędu 4,5 W/m2! W godzinach, kiedy salony nie są otwarte dla klientów oświetlenie główne ograniczone jest do 70%. Pozostałe 30% oświetlenia zostało odpowiednio zaprojektowane, tak aby było wystarczające dla pracowników. W sumie, zastosowany w sklepach Reserved system automatycznego zarządzania oświetleniem, pozwala zmniejszyć zużycie energii o dodatkowe 15%. System w przyszłości zostanie wprowadzony również w salonach pozostałych marek LPP.
W salonach Reserved wprowadzony został również system automatycznego zarządzania oświetleniem, który poza godzinami otwarcia sklepu ogranicza oświetlenie główne o 70%.
– Planując inwestycje LPP, zarówno na poziomie salonów, jak i naszych biur, poszukujemy rozwiązań, które będą minimalizowały nasz wpływ na środowisko. Przy jednoczesnym zachowaniu funkcjonalności i estetyki wnętrz oczywiście. Wprowadzenie oświetlenia LED jako elementu nowego konceptu naszych salonów to kolejny krok w kierunku tworzenia przyjaznych i ekologicznych przestrzeni – mówi Olimpia Patej, Dyrektor ds. Inwestycji LPP S.A.
Wykorzystanie LED-ów to element nowego, szerszego konceptu projektowania salonów w duchu Open to Public, podkreślającego odmłodzony wizerunek marki. To m.in. transparentne witryny, ekrany multimedialne oraz lekkie, mobilne meble eksponujące kolekcję flagowej marki należącej do LPP.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |