Technologia Blockchain zapobiegnie manipulowaniu licznikiem kilometrów - BOSCH - MOTORYZACJA - TÜV RHEINLAND - BLOCKCHAIN - KOMPUTER POKŁADOWY - COFANIE LICZNIKA
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Technologia Blockchain zapobiegnie manipulowaniu licznikiem kilometrów
drukuj stronę
poleć znajomemu

Technologia Blockchain zapobiegnie manipulowaniu licznikiem kilometrów

Technologia Blockchain zapobiegnie manipulowaniu licznikiem kilometrów
fot. Bosch

Bosch i TÜV Rheinland przedstawiają rozwiązanie zapobiegające manipulowaniu licznikiem kilometrów

Firma Bosch pracuje nad „mózgiem” dla samochodów z funkcją automatycznej jazdy. Podczas międzynarodowej konferencji Bosch Connected World 2017 w Berlinie koncern przedstawił m.in. komputer pokładowy dla samochodów z funkcją automatycznej jazdy, który dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji (SI, AI) może wykorzystywać procesy uczenia maszynowego.

W przemówieniu inauguracyjnym podczas konferencji Bosch Connected World 2017 dr Volkmar Denner, prezes zarządu spółki Bosch, przedstawił nowatorskie technologie, które umożliwią firmie Bosch wejście w nowe obszary działalności. Obok sztucznej inteligencji i chmury obliczeniowej wymienił technologię Blockchain, która umożliwia bezpieczną wymianę danych bez udziału podmiotów trzecich.

Z pomocą Blockchain można w anonimowy sposób zawierać w Internecie umowy i kontrakty oraz bezpiecznie realizować płatności. Technologia bazuje na zdecentralizowanej bazie danych, która rozdziela zapisywane w niej informacje na tysiące komputerów. Dzięki temu dane są odporne na fałszerstwa, a konsumenci uniezależniają się od poszczególnych centrów obliczeniowych.

Bosch i TÜV połączyły siły na rzecz walki z oszustwami na licznikach kilometrów

Możliwości wykorzystania technologii Blockchain  w praktyce, prezes Bosch zaprezentował podczas demonstracji na żywo we współpracy z TÜV Rheinland. Dzięki niej możliwe będzie ukrócenie popularnych oszustw i manipulacji dokonywanych na licznikach kilometrów. W samych Niemczech straty związane z manipulowaniem wskazaniami są szacowane na sześć miliardów euro. Oszustwom ma przeciwdziałać cyfrowy dziennik przejazdów, który byłby prowadzony na różnych komputerach. Za pomocą prostego przekaźnika samochód systematycznie przesyłałby dane z licznika na różne komputery. Za pomocą aplikacji na smartfony właściciel samochodu mógłby zawsze sprawdzić rzeczywisty stan licznika i porównać go ze wskazaniem na liczniku w samochodzie. W przypadku sprzedaży auta można wystawić nabywcy certyfikat potwierdzający, że dane z licznika są zgodne z danymi rzeczywistymi. Możliwe byłoby także udostępnianie certyfikatu przez internet, np. na internetowych platformach sprzedaży pojazdów.

Bosch i TÜV Rheinland przedstawiają rozwiązanie zapobiegające manipulowaniu licznikiem kilometrów

Nowy komputer pokładowy wyposażony w sztuczną inteligencję potrafi interpretować zdarzenia na drodze

„Komputer pokładowy SI” ma kierować zautomatyzowanym pojazdem także w skomplikowanych i nowych dla pojazdu sytuacjach na drodze.

– Nauczymy samochód, jak ma samodzielnie poruszać się w ruchu drogowymDzięki czujnikom Bosch samochody już dziś mogą rozpoznawać i monitorować swoje otoczenie. Dzięki sztucznej inteligencji w przyszłości samochody będą potrafiły także interpretować i przewidywać zachowanie innych uczestników ruchu. Zautomatyzowana jazda poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego. Kluczem do tego jest sztuczna inteligencja. Dzięki niej samochody staną się inteligentne – powiedział dr Volkmar Denner.

Przy tworzeniu centralnego komputera pokładowego Bosch chce współpracować z amerykańską spółką technologiczną Nvidia. Nvidia dostarczy firmie Bosch chip, w którym zostaną zapisane algorytmy poruszania się pojazdu, wygenerowane dzięki procesom uczenia maszynowego. Komputer pokładowy SI ma wejść do produkcji seryjnej najpóźniej na początku przyszłej dekady.

Komputer pokładowy SI firmy Bosch będzie w stanie rozpoznać pieszych czy rowerzystów. Oprócz identyfikacji obiektów, sztuczna inteligencja ułatwia samochodom z funkcją automatycznej jazdy orientowanie się w sytuacji. Na przykład samochody z włączonym kierunkowskazem wykazują większe prawdopodobieństwo zmiany pasa niż te, które mają kierunkowskaz wyłączony. W ten sposób dzięki sztucznej inteligencji samochód z funkcją automatycznej jazdy może rozpoznawać, oceniać i uwzględniać we własnej strategii jazdy skomplikowane sytuacje na drodze, takie jak skręt poprzedzającego go pojazdu. Wiedzę pozyskaną w trakcie jazdy komputer przechowuje w sztucznych sieciach neuronowych. Eksperci sprawdzają w warunkach laboratoryjnych, czy wiedza ta nie wykazuje błędów. Po dalszych testach praktycznych na drogach, sztucznie wygenerowane struktury wiedzy można przenieść na dowolną liczbę komputerów pokładowych SI w formie aktualizacji oprogramowania.

Zintegrowany warsztat umożliwia szybkie naprawy samochodów

Sztuczna inteligencja, chmura obliczeniowa i technologia Blockchain – w jaki sposób rozwiązania Bosch zintegrowane za pomocą internetu zmieniają codzienne życie? Prezes Bosch Volkmar Denner zaprezentował to na przykładzie samochodu, w którym uderzenie kamienia uszkodziło boczną szybę. Warsztat automatycznie otrzymuje za pośrednictwem chmury informację o zdarzeniu i może przygotować się do naprawy. Dzięki zintegrowanej logistyce oraz podłączonym do internetu wózkom widłowym, część zamienna zostanie dostarczona wcześniej i będzie gotowa do użycia, gdy klient pojawi się w warsztacie. Instrukcję naprawy mechanik będzie mógł przejrzeć dzięki okularom wyposażonym w funkcję rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality), co ułatwi i przyspieszy pracę. Korzyści dla kierowcy: po krótkim czasie oczekiwania będzie on mógł odebrać auto, zamiast tak jak do tej pory zostawiać je w warsztacie na kilka dni i być zmuszonym do korzystania z drogiej alternatywy, jaką jest samochód zastępczy.

Konferencja Bosch Connected World 2017 odbywa się w dniach 15 i 16 marca w Berlinie – w tym roku zorganizowano ją już po raz czwarty. Spotkanie branży w centrum kongresowym „Station Berlin“ to jedna z największych na świecie konferencji poświęconych Internetowi rzeczy. Różne gałęzie gospodarki mogą tu zaprezentować, jakie korzyści przynosi ludziom integracja za pośrednictwem internetu. W tym roku na konferencję przybyło blisko 2 700 programistów i projektantów, przedstawicieli biznesu i dziennikarzy. Wśród 130 mówców znaleźli się, oprócz prezesa spółki Bosch dr. Volkmara Dennera, także Timotheus Höttges (prezes Deutsche Telekom), Edzard Overbeek (prezes HERE) i dr Jen-Hsun Huang (prezes Nvidia). Podczas tzw. hackathonu (maratonu projektowania) blisko 500 programistów, pracowników start-upów i designerów tworzy nowe rozwiązania w obszarach zintegrowanej mobilności, zintegrowanego przemysłu i zintegrowanych budynków. Podczas wystawy towarzyszącej goście mogą obejrzeć innowacyjne rozwiązania w zakresie integracji ponad 80 wystawców.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl