Sterownik zgrzewania PRC7000 firmy Bosch Rexroth zwiększa produktywność procesów spawalniczych w sektorze motoryzacyjnym - MOTORYZACJA - AUTOMOTIVE - ZGRZEWANIE - STEROWNIK SPAWALNICZY - ZGRZEWANIE PUNKTOWE - ADAPTIVE POSITION REGULATION - PRC7000
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Sterownik zgrzewania PRC7000 firmy Bosch Rexroth zwiększa produktywność procesów spawalniczych w sektorze motoryzacyjnym
drukuj stronę
poleć znajomemu

Sterownik zgrzewania PRC7000 firmy Bosch Rexroth zwiększa produktywność procesów spawalniczych w sektorze motoryzacyjnym

Sterownik zgrzewania PRC7000 firmy Bosch Rexroth zwiększa produktywność procesów spawalniczych w sektorze motoryzacyjnym
fot. Bosch Rexroth AG

Dzięki swoim nowym funkcjom sterownik zgrzewania PRC7000 firmy Bosch Rexroth umożliwia precyzyjne zgrzewanie punktowe oporowe, zapewniając większą produktywność.

Trendem w sektorze motoryzacyjnym jest produkcja coraz lżejszych i bezpieczniejszych pojazdów. Z czego to wynika? Otóż im mniejszy ciężar trzeba przenieść, tym mniejsze jest zapotrzebowanie na energię, ale redukcja ciężaru nie może się odbywać kosztem bezpieczeństwa. Równocześnie projekty i formy stają się coraz bardziej złożone. Aby spełnić obecne oczekiwania dotyczące zmniejszenia masy pojazdu przy jednoczesnym zwiększeniu jego efektywności energetycznej i bezpieczeństwa zderzeniowego oraz udoskonaleniu projektu, coraz częściej stosuje się kombinacje materiałów. Wiążą się z tym zupełnie nowe wymogi w zakresie zgrzewania punktowego. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie firma Bosch Rexroth oferuje sterownik zgrzewania PRC7000, który szybko dostosowuje się do różnych mieszanek materiałów i umożliwia tworzenie nierozerwalnych spoin.

Obniżenie emisji CO2 i zużycia paliwa jest dziś kluczowym celem w sektorze motoryzacyjnym. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego celu jest zmniejszenie masy pojazdów. W związku z tym stosuje się coraz lżejsze materiały, takie jak aluminium, magnez czy tworzywa sztuczne wzmacniane włóknami. Lekka konstrukcja staje się coraz ważniejsza również w przypadku pojazdów elektrycznych, ponieważ zmniejszenie masy zwiększa zasięg i umożliwia stosowanie mniejszych akumulatorów.

Cel: precyzyjne zgrzewanie punktowe różnych materiałów i grubości

„320 części oraz 80 różnych rodzajów blach i powłok o różnych grubościach - to daje około 500 kombinacji materiałów i grubości zgrzewanych razem przy zastosowaniu 5000 punktów zgrzewania. Tak jest dziś wykonane typowe nadwozie w kolorze białym. Stopień złożoności cały czas rośnie” – wyjaśnia Timm Bartmann, dyrektor ds. sprzedaży i zarządzania produktami w dziale spawania procesowego w firmie Bosch Rexroth. „W procesie produkcji łączone są różne metale, tworzywa sztuczne lub materiały kompozytowe. Zastosowanie nowych kombinacji materiałów umożliwia zmniejszenie masy pojazdów, doskonalenie projektów i tworzenie innowacyjnych produktów. Oznacza to jednak, że zgrzewanie punktowe oporowe musi być wykonywane zgodnie z bardzo wysokimi standardami".

Szczególnie wysokie wymagania dotyczą zgrzewania ze sobą różnych materiałów, ponieważ każdy z nich ma inne właściwości spawalnicze. Przykładem są części karoserii wykonane z aluminium, coraz częściej stosowane w nowoczesnych samochodach. Są one lżejsze niż stal, ale także trudniejsze do spawania. W tym przypadku uzyskanie bezpiecznych i stabilnych spoin wymaga specjalnych technik i know-how.

„Wraz z pojawieniem się nowych, lekkich projektów, w ostatnich latach w konstrukcji pojazdów wykorzystuje się coraz więcej wysokowytrzymałych materiałów stalowych z powłokami antykorozyjnymi. Dzięki zastosowaniu stali o dużej wytrzymałości, komponenty mogą być projektowane z cieńszymi ściankami przy zachowaniu tych samych właściwości mechanicznych. Materiały te są jednak zwykle bardziej podatne na pękanie podczas oporowego zgrzewania punktowego” – wyjaśnia Timm Bartmann.

Kolejnym wyzwaniem – ze względu na ekstremalne właściwości fizyczne – jest łączenie aluminium i stali metodą oporowego zgrzewania punktowego. Stal ma dużą rezystancję elektryczną, podczas gdy aluminium – małą.  Sterownik zgrzewania PRC7000 firmy Bosch Rexroth radzi sobie z obiema tymi skrajnościami. Transformatory mogą precyzyjnie przekonwertować jego moc wyjściową, aby dostosować ją od razu do danego zadania spawalniczego.

Rozwiązanie: perfekcyjne łączenie materiałów dzięki sterownikom zgrzewania nowej generacji

Sterownik zgrzewania PRC7000 sprawia, że można z łatwością spawać blachy o różnej grubości i z różnych materiałów – od stali po aluminium.  Wykorzystuje on w tym celu sterowniki adaptacyjne i oferuje elastyczne możliwości programowania.  Sprawia również, że doskonałe spoiny punktowe są odtwarzalne.

Po raz pierwszy w historii wiodący producent samochodów zastosował zgrzewanie punktowe oporowe, aby przymocować dużą liczbę aluminiowych części do podwozia nowego pojazdu. W tym przypadku korpus jest wykonany z aluminium i ma około 2000 punktów zgrzewania z różnymi kombinacjami blach aluminiowych.

„Ze względu na wiele nowych kombinacji materiałów, okna procesów stają się coraz mniejsze i – pomimo ukierunkowanej parametryzacji konkretnych zadań spawalniczych – konwencjonalne systemy zgrzewania oporowego pozwalają uzyskać takie spoiny tylko w ograniczonym zakresie. Przy zastosowaniu sterownika PRC7000 można osiągnąć spoiny nierozerwalne” – powiedział Timm Bartmann. „Dzięki zintegrowanej funkcji adaptacyjnej regulacji pozycji (Adaptive Position Regulation), PRC7000 zapewnia niespotykaną dotąd jakość spoin.  Teraz można zgrzewać nawet te materiały, których w przeszłości nie dało się łączyć w sposób niezawodny”.

Źródło: Bosch Rexroth Polska

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
Bosch Rexroth Sp. z o.o.
Bosch Rexroth Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 102/104, Warszawa
tel.  +48 22 738 18 00
$nbsp;
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl