

Stawiając na rozwój turystyki i wymiany handlowej, a także wykorzystując fundusze unijne rząd litewski postanowił rozbudować istniejący potencjał przeładunkowy głównego portu handlowego Litwy, znajdującego się w Kłajpedzie. Jednym z celów rozbudowy infrastruktury portowej było zwiększenie ograniczonych zdolności przeładunkowych portu w zakresie obsługi jednostek handlowo-pasażerskich typu Ro Ro (Roll-on/roll-off), statków przeznaczonych do przewozu pojazdów kołowych.
Aby umożliwić sprawny rozładunek tego typu jednostek, postanowiono zbudować w Porcie Kłajpeda terminal z dwiema regulowanymi rampami umożliwiającymi sprawną obsługę różnych typów statków. Przetarg na wybudowanie kompletnej infrastruktury portowej, obejmującej prace hydrotechniczne i budowlane, wygrała łotewska firma AB “Latvijas tilti“.
Za wykonanie konstrukcji stalowych mechanizmów ramp odpowiadała firma TTS Avio z grupy Latvijas tiliti. Poszukując doświadczonego i odpowiedzialnego partnera w zakresie układów napędu i sterowania tego typu konstrukcji, TTS Avio zwróciło się o wsparcie do firmy Bosch Rexroth Polska. Efektem końcowym było podpisanie w roku 2011 kontraktu na dostawę kompleksowego systemu napędu i sterowania ramp.
Kontakt dla czytelników:
mgr inż. Andrzej Bober
tel.: +48 58 520 8990
E-Mail: andrzej.bober@boschrexroth.pl
www.boschrexroth.pl
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |