Reflektory diodowe uznano za najbardziej efektywne ekologicznie - LED - EKOLOGIA - AUDI - KOMISJA EUROPEJSKA - DIODY LED - REFLEKTORY SAMOCHODOWE
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Reflektory diodowe uznano za najbardziej efektywne ekologicznie
drukuj stronę
poleć znajomemu

Reflektory diodowe uznano za najbardziej efektywne ekologicznie

Reflektory diodowe uznano za najbardziej efektywne ekologicznie
fot. Audi

Reflektory diodowe w zauważalny sposób obniżają zużycie paliwa. Właśnie dlatego Komisja Europejska nadała temu rozwiązaniu oficjalny certyfikat.

Systemy oświetleniowe znacząco wpływają na ekonomię pojazdów. Dla przykładu: konwencjonalne, halogenowe światła mijania potrzebują ponad 135 W mocy,
natomiast reflektory diodowe Audi, cechujące się znacznie wyższą efektywnością, pobierają jedynie ok. 80 W.

Komisja Europejska zleciła przeprowadzenie badań, ile paliwa można zaoszczędzić dzięki stosowanym przez Audi reflektorom diodowym. Testowano światła drogowe, światła mijania i oświetlenie tablicy rejestracyjnej. W dziesięciu cyklach badań NEDC, jakim poddano Audi A6, odnotowano spadek emisji dwutlenku węgla o ponad jeden gram na kilometr. W rezultacie, Komisja Europejska oficjalnie uznała reflektory diodowe za innowacyjne rozwiązanie redukujące emisję CO2. Audi to pierwszy producent, który otrzymał taki certyfikat.

Diodowe światła do jazdy dziennej zadebiutowały w Audi A8 W12 już w 2004 roku. W roku 2008 pojawił się sportowy model R8, który był pierwszym na świecie samochodem z pełnymi reflektorami LED. Obecnie to wysoce zaawansowane rozwiązanie jest dostępne w pięciu seriach modelowych: R8, A8, A6, A7 Sportback i A3.

W różnych modelach, Audi stosuje różne reflektory diodowe. W modelu A8 wykorzystuje się na przykład jednostki z 76 diodami świetlnymi. W Audi A3, w każdym reflektorze znajduje się 19 diod obsługujących światła mijania i światła drogowe. Uzupełnia je moduł świateł do jazdy przy każdej pogodzie i doświetlania zakrętów oraz diodowe pasmo świateł do jazdy w dzień, świateł pozycyjnych i kierunkowskazów. Reflektory diodowe charakteryzują się nie tylko wysoką efektywnością, ale też zapewniają duże bezpieczeństwo i komfort. Dzięki temperaturze barwowej 5,5 tys. kelwinów, ich światło podobne jest do światła dziennego, dlatego prawie nie męczy oczu kierowcy. Diody nie wymagają konserwacji, a ich żywotność jest równa żywotności pojazdu.

Budowa diodowych reflektorów Audi

Źródło: Audi

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (2)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
Piki1989
2,5 tyś na alledrogo :)
No avatar
Gość
Ciekawe ile kosztuje w przypadku lekkiej stłuczki wymiana takiego klosza z diodami? Pewnie z kilka tysięcy złotych.
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl