Na lotnisku we Frankfurcie nad Menem uruchomiony został system ogniw paliwowych firmy Rittal do zabezpieczenia zasilania sieciowego. Użytkownikiem przyjaznej dla środowiska technologii przyszłości jest Fraport AG, spółka będąca właścicielem frankfurckiego lotniska.
W pilotażowym projekcie zapewniono bezprzerwowe zasilanie całego parkingu z pomocą systemu ogniw paliwowych firmy Rittal. Najnowocześniejsza technika zasilania nie rzuca się w oczy, została zamknięta w dużych obudowach outdoor. Umieszczone są w nich bezpiecznie systemy ogniw paliwowych o mocy 5 kW – w tym butle wodoru, jako nośnika energii. Ogniwa zapobiegają przerwom w zasilaniu z sieci, a tym samym chronią przed poważnymi skutkami awarii prądu.
Dzięki innowacjom ogniwo paliwowe wyprzedziło w międzyczasie inne technologie zasilania awaryjnego prawie pod każdym względem. W kwestii niezawodności, konieczności konserwacji oraz wydajności energetycznej posiadają wyraźną przewagę nad alternatywnymi rozwiązaniami. Istotną zaletą jest również czasu podtrzymania. W porównaniu z systemem ogniw paliwowych większość czysto bateryjnych rozwiązań może pracować w przypadku awarii zasilania tylko przez kilka minut. Ogniwa paliwowe Rittal - z w sumie 200 litrowym zapasem wodoru - zapewniają czas podtrzymania do dziesięciu godzin! Czas zabezpieczenia można dowolnie wydłużać, zwiększając zapas butli gazowych.
Dodatkową zaletą technologii ogniw paliwowych jest ekologiczna i wolna od emisji przemiana energii oraz wysoka łączna sprawność rzędu 53%. Istotną zaletą ogniw paliwowych Rittal (w porównaniu do tradycyjnych generatorów) jest bardzo cicha praca, wynikająca z bezpośredniej przemiany energii chemicznej w energię elektryczną.
Spółka Fraport AG planuje w przyszłości zastosować technikę ogniw paliwowych również w innych obszarach lotniska.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |