BMW zastąpi laserami oświetlenie samochodowe LED - LED - LASER - BMW - OŚWIETLENIE SAMOCHODOWE - ŚWIATŁO LASEROWE - DRL
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności BMW zastąpi laserami oświetlenie samochodowe LED
drukuj stronę
poleć znajomemu

BMW zastąpi laserami oświetlenie samochodowe LED

BMW zastąpi laserami oświetlenie samochodowe LED
fot. BMW

Światła diodowe są teraz dostępne w wyposażeniu praktycznie każdego nowego samochodu. Jeśli nie ma ich w katalogu opcji lub nasz samochód jest z ery "przed diodowej" to i tak bez przeszkód możemy takie światła zakupić praktycznie w każdym sklepie motoryzacyjnym bądź w internecie. Technika ma to do siebie, że nigdy nie stoi w miejscu a cały czas się rozwija. BMW idzie krok naprzód i chce montować w przyszłości światła laserowe w swoich samochodach.

Bawarski koncern uważa, że światła laserowe to kolejny logiczny krok w dziedzinie technologii reflektorów. Inżynierowie BMW pracują nad technologią laserową, którą chcą dostarczyć do seryjnej produkcji w ciągu kilku lat. W BMW twierdzą, że światła laserowe mogą przyczynić się do poprawy komfortu i bezpieczeństwa oraz jednocześnie zwiększyć wydajność w kierunku oszczędzania energii i paliwa. 

Światło lasera różni się bardzo od światła słonecznego oraz różnych sztucznych źródeł. Laser jest monochromatyczny, co oznacza, że wszystkie fale świetlne mają tą samą długość. Znany jest także jako "spójne" źródło światła, co oznacza, że fale mają stałą różnice fazy. Daje to możliwość produkcji prawie równoległej wiązki, która jest tysiąc razy intensywniejsza niż ta pochodząca z konwencjonalnych diod LED. Natężenie światła lasera nie stanowi żadnego ryzyka dla ludzi i zwierząt podczas korzystania z niego w samochodzie. Dzieje się tak dlatego, że światło nie jest emitowane bezpośrednio, lecz najpierw zamieniane jest tak by mogło być stosowane w ruchu drogowym. Światło jest bardzo jasne i białe a przy tym przyjazne dla oka. Wykorzystuje także niskie zużycie energii. 

Diody laserowe są sto razy mniejsze od tych w technologii LED. Daje to nowe możliwości w montowaniu ich w samochodach. Inżynierowie BMW nie planują zmieniać rozmiaru świateł przednich mimo, że teoretycznie jest to możliwe. Przed projektantami stoją teraz nowe możliwości w dziedzinie wyglądu świateł przednich jak i całego nadwozia.

BMW i8

Źródło: BMW

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl