Elektryczne autobusy na ulicach miast w USA - POJAZDY ELEKTRYCZNE - ELEKTRYCZNY AUTOBUS - ŁADOWANIE EV - PROTERRA - EV BUS - TYTANEK LITU
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Elektryczne autobusy na ulicach miast w USA
drukuj stronę
poleć znajomemu

Elektryczne autobusy na ulicach miast w USA

Elektryczne autobusy na ulicach miast w USA

Naukowcy i inżynierowie z USA opracowali konstrukcję elektrycznego autobusu miejskiego. Dziesięć pierwszych wozów jeździ już w miastach Kalifornii i Teksasu - poinformował magazyn Technology Review. 

Naukowcy i inżynierowie pracujący dla firmy technologicznej Proterra opracowali i zbudowali elektryczny autobus miejski (EV Bus). Zbudowany na metalowym szkielecie, z poszyciem metalowo-kompozytowym, autobus mimo ciężkich baterii, jest o około 20 proc. lżejszy niż jednostki tradycyjnej konstrukcji napędzane silnikiem Diesla.

Jak twierdzą konstruktorzy autobusu, przynosi on samorządom i firmom transportowym realne korzyści, poza zmniejszeniem niemal do zera śladu środowiskowego. W ciągu 12 lat eksploatacji, mimo konieczności wymiany baterii, utrzymanie autobusu Proterra kosztuje o 670 tys. dolarów mniej niż zwykłego autobusu miejskiego z napędem dieslowskim, z czego 600 tys. to koszty zaoszczędzone na paliwie. Koszt jazdy 1 km EV Bus to 11 centów, podczas gdy 1 km autobusem z napędem dieslowskim wynosi 64 centy. Wadą EV Bus jest za to jego cena, o około 30 proc. wyższa niż autobusu tradycyjnego.proterra ev bus infografika

Zasięg EV Bus na jednym ładowaniu wynosi 65 km - aby umożliwić płynną pracę w ruchu miejskim badacze z firmy Proterra opracowali system szybkiego ładowania akumulatorów wozu. Jest to automatyczna stacja ładowania, którą można umieścić na pętli autobusu. Przed dojazdem na pętlę, komputer pokładowy autobusu komunikuje się bezprzewodowo ze stacją, podając stan akumulatorów. Po dojechaniu do stacji końcówka zasilania podłączana jest automatycznie do autobusu.

EV Bus wyposażony jest w nowy typ akumulatorów, oparty na tytanku litu. Ich konstrukcja pozwala na ładowanie w ciągu około 10-15 minut. Jak jednak przyznają konstruktorzy wozu, taki reżim szybkich cykli ładowania i rozładowania baterii powoduje iż średnio co 8 lat będą się one nadawały do całkowitej wymiany.

Proterra wypuściła w tym roku 10 pierwszych egzemplarzy EV Bus, które znalazły się w leasingu firm prowadzących komunikację miejską w miastach Kalifornii i Teksasu. 

Szybkie ładowanie Proterra EV Bus

PAP - Nauka w Polsce

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl