Wielka Brytania: rządowa zapomoga na zakup EV - SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY - MITSUBISHI - PRIUS - TOYOTA - EV - WIELKA BRYTANIA - DOTACJA - NISSAN LEAF - IMIEV - SMART FORTWO ELECTRIC DRIVE - PEUGEOT ION - PHILIP HAMMOND - VAUXHALL AMPERA - CITROEN C-ZERO - CHEVROLET VOLT - TATA INDICA VISTA EV
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Wielka Brytania: rządowa zapomoga na zakup EV
drukuj stronę
poleć znajomemu

Wielka Brytania: rządowa zapomoga na zakup EV

Wielka Brytania: rządowa zapomoga na zakup EV
fot. Dmitry Valberg/CC/Flickr

Od wczoraj brytyjscy kierowcy, którzy zdecydują się na zakup pojazdu elektrycznego (EV) może liczyć na uzyskanie rządowej bezzwrotnej zapomogi w wysokości jednej czwartej kosztów, max. do 5 tys. funtów. 

W ten sposób gabinet Davida Camerona chce zachęcić kierowców do przestawienia się na minimalnie zatruwające środowisko samochody (hybrydy lub w pełni elektryczne).

Brytyjski rząd przeznaczył na ten cel 43 mln funtów. Początkowo z rządowej subwencji będą mogli skorzystać nabywcy jednego z trzech modeli: Mitsubishi iMiEV, Smart Fortwo Electric Drive oraz Peugeot iON. Od marca do wyboru będzie 6 kolejnych modeli: Vauxhall (Opel) Ampera, Nissan Leaf, Citroen C-Zero, Chevrolet Volt, Tata Indica Vista EV oraz Toyota Prius Plug-in. Lista ta ma być poszerzona na początku 2012 r.

Minister finansów Philip Hammond nazwał działania swojego resortu początkiem "motoryzacyjnej rewolucji". Krytycy uważają, że pomimo rządowej zapomogi większość proponowanych modeli samochodów wciąż będzie zbyt drogich. Koszt takiego samochodu to ok. 20 tys. funtów (ok. 90 tys. zł). Na przykład nowy Vauxhall Ampera mimo rządowej ulgi kosztować będzie 28 tys. funtów. Pewną rekompensatą jest zwolnienie nabywców któregoś z modeli zaaprobowanych przez rząd z brytyjskiego podatku drogowego (Vehicle Excise Duty).

Stowarzyszenie dostawców towarów elektrycznych ECA (Electrical Contractors' Association) wyraziło obawy, że inicjatywa rządu może nie wypalić, ponieważ nie ma dla niej koniecznej infrastruktury.

Miejsca do naładowania baterii znajdują się w Londynie, północno-wschodniej Anglii i w Milton Keynes w Buckinghamshire. Rządowy plan przewiduje zainstalowanie ich w pięciu dalszych regionach, m.in. w Szkocji. To wciąż za mało, by samochody elektryczne zdetronizowały tradycyjne pojazdy spalinowe.

Brytyjscy kierowcy bedą mogli liczyć nawet na 5 tys. funtów bezzwrotnej zapomogi przy zakupie m.in. Chevroleta Volt

Źródło: PAP

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl