Pierwszy punkt ładowania samochodów elektrycznych w Polsce powstał w Warszawie. Stacja jest pierwszym z 30 punktów ładowania samochodów elektrycznych, które mają zostać uruchomione do końca roku na terenie Warszawy, dzięki współpracy RWE, klastra Green Stream oraz miastem stołecznym Warszawa.
Bateria litowo-jonowa
Sercem samochodu elektrycznego jest bateria litowo – jonowa. Żadna inna bateria nie jest w stanie przechowywać takiej ilości energii. Już dzisiaj, zgromadzona energia, pozwala pokonać odległości, które odpowiadają średnim dystansom pokonywanym w ruchu miejskim. W przyszłości, zasięg ponad 350 km, krótsze przerwy między ładowaniami samochodu, niższe koszty, będą popularyzowały samochód elektryczny.
Układ hamulcowy
Układ hamulcowy w samochodzie elektrycznym jest zbudowany tak, że odzyskuje energię powstającą w wyniku hamowania, zwalniania, zjazdów z góry („hamowania silnikiem”) i swobodnego wytracania prędkości do zera („dotaczania się do świateł”), doładowując nią akumulatory. To zapewnia wydłużenie zasięgu o dodatkowe kilometry, szczególnie w ruchu miejskim, gdzie hamowanie jest bardzo częste.
Jak się „tankuje” samochód elektryczny? To proste – z gniazdka. Po kilku godzinach podłączenia pojazdu przewodem do prądu, akumulator zostaje całkowicie naładowany. Będzie też możliwość ładowania poniżej godziny przy zastosowaniu wysokosprawnych akumulatorów i odpowiednich stacji elektroładowania. RWE pracuje nad ich konstrukcją, by umożliwiały szybkie uzupełnianie energii w dłuższych trasach.
Skrzynia biegów (inaczej - przekładnia główna)
Samochód elektryczny nie wymaga stosowania konwencjonalnej skrzyni biegów. Włączenie biegu wstecznego sprowadza się do zmiany kierunku obrotów silnika elektrycznego przez zmianę biegunowości jego zasilania. Dokonuje się tego dźwignią zmiany biegów, która musi mieć tylko trzy pozycje – „luz” (bieg jałowy), „jazda do przodu” i „bieg wsteczny”. Szybkość pojazdu w całym zakresie jest płynnie regulowana pedałem przyśpiesznika.
Silnik elektryczny
W przeciwieństwie do napędu konwencjonalnego lub hybrydowego, samochód elektryczny nie potrzebuje w ogóle silnika spalinowego. Dlatego nie emituje szkodliwych substancji do atmosfery. Jest również bardziej efektywny i ma niższy poziom hałasu. Zasięg samochodów elektrycznych jest zdeterminowany pojemnością baterii.
Punkt ładowania RWE
Dzięki punktom ładowania RWE samochód elektryczny można naładować prosto, szybko i bezpiecznie. W przyszłości takie stacje będą się znajdowały w wielu miastach. To umożliwi ładowanie samochodów elektrycznych nie tylko w domu, ale także w pracy, na parkingach publicznych czy parkingach w centrach handlowych.
„Podłącz i ładuj" – ładowanie na każdym parkingu
Ładowanie sprowadza się do podłączenia jednego końca przewodu zasilającego do samochodu, a drugiego do punktu doładowania. Dzięki standaryzacji wtyczek wprowadzanej wspólnie przez firmy RWE i Daimler, system będzie działał w większości pojazdów elektrycznych. W trakcie ładowania pojazd zostawia się przy punkcie, można iść do pracy, na zakupy albo na spacer. Dzięki supernowoczesnej technologii akumulatorów, ładowanie można przerwać w dowolnej chwili.
Automatyczna weryfikacja tożsamości przez przewód zasilający*
Samochód będzie rejestrował się automatycznie w punkcie ładowania. Pobiera on wprost przez przewód zasilający dane identyfikacyjne pojazdu, porównuje je z danymi właściciela i uruchamia proces ładowania. Dzięki temu właściciel zawsze i wszędzie będzie korzystał z wybranej przez siebie taryfy energetycznej. Podczas „tankowania” stacja odmierza ilość pobranej energii.
* Początkowo automatyczna weryfikacja tożsamości klientów będzie możliwa wyłącznie w przypadków klientów w Niemczech, posiadających długoterminowe umowy z RWE
Proste i dokładne rozliczanie*
Punkt ładowania będzie wysyłał informacje o ilości pobranej energii do centrum obsługi klientów, gdzie zostanie ona doliczona do rachunku klienta. Centrum będzie wystawiało fakturę, która dotrze do niego pocztą lub przez Internet.
* Początkowo proste i dokładne rozliczanie będzie możliwe wyłącznie w przypadków klientów w Niemczech, posiadających długoterminowe umowy z RWE
|
REKLAMA |
REKLAMA |