KlimatoLubni - kampania społeczna - OCHRONA KLIMATU - KLIMATOLUBNI - KAMPANIA - EMICJA CO2 - MINISTERSTWO ŚRODOWISKA
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności KlimatoLubni - kampania społeczna
drukuj stronę
poleć znajomemu

KlimatoLubni - kampania społeczna

Ministerstwo Środowiska przedstawia ogólnopolską inicjatywę społeczną na rzecz redukcji emisji CO2 i zużycia wody przez gospodarstwa domowe. Akcja jest organizowana w ramach kampanii edukacyjnej Ministerstwa Środowiska „Zmień nawyki na dobre. Zmień klimat na lepszy”. Pierwszym „Klimatolubnym” RP, który zadeklarował się działać na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu na co dzień jest Minister Janusz Zaleski, aktywując swoje konta na portalu społecznościowym www.klimatolubni.pl.

Emisja CO2 i zużycia wody przez gospodarstwa domowe na tle innych sektorów ekonomii w Polsce jest ogromna. Za ten wynik odpowiada każdy z nas poprzez zwykłe, codzienne nawyki. Gdyby każdy z nas nauczył się oszczędzać prąd, wodę czy energię cieplną, stan środowiska naturalnego w naszym kraju z pewnością zmieniłby się na lepszy. Stąd pomysł organizacji ogólnopolskiej inicjatywy społecznej „klimatolubni”, której celem jest zaktywizowanie Polaków do czynnego uczestnictwa w przeciwdziałaniu zmianom klimatycznym.

Deklaracja klimatolubnego zawiera postulaty, które od dawna są już głoszone przez wiele organizacji, dla których edukowanie w zakresie zmian klimatu jest ważne. Poprzez deklarację Ministerstwo Środowiska wspiera te dążenia.



W celu przyłączenia się do inicjatywy wystarczy założyć konto na portalu społecznościowym www.klimatolubni.pl. Aktywizacja konta nastąpi po podpisaniu deklaracji klimatolubnego, w myśl której każdy członek inicjatywy deklaruje się przez najbliższe dwa miesiące przestrzegać dekalogu klimatolubnego, co jest równoznaczne z stosowaniem się do zasad ekologicznego stylu życia.

Jednym z kluczowych tematów poruszanych w ramach inicjatywy jest potrzeba oszczędzanie wody. Choć dla Europejczyków swobodny dostęp do wody jest czymś naturalnym i oczywistym, faktem jest, że aż 2,5 mld ludzi na świecie nie posiada wystarczająco dobrych warunków sanitarnych do życia. Trzeba także zaznaczyć, że Polska już obecnie boryka się z niedoborami wody. Ponieważ w ciągu ostatnich 50 lat zapotrzebowanie na wodę wzrosło ponad trzykrotnie, szacuje się, że w ciągu następnych dwudziestu lat, aż połowa ludności na świecie będzie żyła w regionach z niedoborem wody. By ograniczyć codzienne zużycie wody, wystarczy zakręcać kran podczas mycia zębów lub brać krótki prysznic zamiast kąpieli.

Kolejną kwestią poruszaną na łamach portalu „klimatolubni”, jest potrzeba oszczędzanie energii elektrycznej. Wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa zużycie energii elektrycznej przez gospodarstwa domowe w Polsce rośnie w nieprawdopodobnie szybkim tempie, co odpowiednio przyczynia się do wzrostu emisji CO2. Wbrew pozorom aby zmienić ten stan rzeczy, nie trzeba zrezygnować z dobrodziejstw nowoczesnych technologii: oglądania telewizji, słuchania radia czy surfowania po Internecie. Wystarczy zmienić żarówki na energooszczędne, wyłączać światło w pokojach, w których akurat nikt nie przebywa, czy nie zapominać o przejściu z trybu „standby” na „off” z nieużywanych sprzętów elektronicznych.



Inicjatywa obywatelska „klimatolubni” zachęca także do podjęcia działań w kierunku oszczędzania energii cieplnej. Nadmierne zużycie energii wiąże się nie tylko z dużymi wydatkami finansowymi, ale przede wszystkim prowadzi do nasilających się zmian klimatu. By tego uniknąć, wystarczy odpowiednio kontrolować temperaturę w domu czy mieszkaniu – zakręcać kaloryfery podczas urlopu, zadbać o szczelność okien i drzwi.

Dzięki internetowej formule społeczności, każdy pozytywnie zakręcony na zielono, może podzielić się swoimi sposobami na praktykowanie ekologicznego stylu życia bez ponoszenia dodatkowych kosztów osobowych, czy tym bardziej finansowych. W ramach inicjatywy planowane jest przeprowadzenie happeningów ekologicznych nie tylko online, ale i „w realu”. Pomimo tego, że inicjatywa jest pomyślana jako dwumiesięczna akcja, organizatorzy mają nadzieję, że poprzez bezpośrednią interakcję i ciekawą formę edukacji, mieszkańcom Polskim wartości promowane przez „klimatolubnych ” wejdą w krew, urzeczywistniając hasło kampanii - „Zmień nawyki na dobre, Zmień klimat na lepszy”.

Źródło: www.cop14.gov.pl
follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (1)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
haha
Majewski chyba był skacowany
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl