Olbrzymi popyt czyni Chiny kluczowym rynkiem, od którego zależeć będzie sukces nowego zegarka smartwatch firmy Apple, gdyż nawet 50 proc. dorosłych osób w Chinach planuje zakup zegarka smartwatch w ciągu najbliższych pięciu lat. Dane uzyskaliśmy dzięki inicjatywie Engineering A Connected World, na podstawie badania przeprowadzonego wśród społeczności element14 Community, największej na świecie społeczności online skupiającej ponad 300 tys. inżynierów rozwiązań elektronicznych.
Jak dowodzi ankieta przeprowadzona wśród 3500 dorosłych osób z Ameryki Północnej, Europy, Azji oraz Australii, apetyt na urządzenia do noszenia jest wyraźnie wyższy w Chinach niż w pozostałych regionach, w które celuje firma Apple, wprowadzając swój produkt na rynek. Szesnaście procent dorosłych z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych planuje zakup zegarka smartwatch. Podobnie niskie zainteresowanie zaobserwowano w Australii (18%), we Francji (19%) i w Niemczech (26%).
Popyt konsumencki jest najwyższy w Indiach, plasując się na poziomie 53 proc. dorosłych, którzy chcą kupić takie urządzenie, jednak Apple nie planuje tam premiery swojego produktu.
Ekspansja firmy Apple w Azji jest wyraźnie widoczna w ostatnim kwartalnym zestawieniu zysków (PDF) firmy. Według liczb ostatni kwartał to pierwszy raz w ośmioletniej historii produktu, kiedy sprzedaż iPhone'a w Chinach przewyższyła w zeszłym kwartale tę w Stanach Zjednoczonych.
Badanie społeczności element14 Community sugeruje, że impet może zostać podtrzymany dzięki premierze zegarka Apple Watch, a sprzedaż firmy Apple w Chinach może w końcu przyćmić tę notowaną w Europie.
– Naszym celem jest wzajemne łączenie ze sobą inżynierów, łączenie ich z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi oraz ważnymi pomysłami, dlatego zrozumienie reakcji i popytu na nowe technologie jest kluczowe w kontekście wypełniania naszej misji. Kiedy spojrzymy na tę premierę za rok, spodziewamy się zobaczyć sytuację, w której to Chiny, a nie tradycyjne rynki firmy Apple, będą odpowiedzialne za napędzanie rozwoju z perspektywy przyjęcia produktu wśród klientów – powiedział Christian Defeo, menedżer ds. dostawców elektronicznych i innowacji w element14.
Badanie zostało przeprowadzone w ramach inicjatywy Engineering a Connected World firmy element14, opracowanej w celu tworzenia innowacyjnych rozwiązań codziennych problemów i zmieniania rzeczy przeciętnych w nieprzeciętne. Więcej informacji znaleźć można na stronie element14.com.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |