

Automatyczne dopasowanie do silnika AMA w przetwornicach częstotliwości VLT
Dane silnika na tabliczce znamionowej silnika lub z arkusza danych producenta silnika podane są dla określonego zakresu silników lub konkretnego projektu, ale rzadko te wartości odnoszą się do szczegółowego silnika. Aby ułatwić proces instalacji i pierwszego uruchomienia coraz częściej stosuje się automatyczne funkcje konfiguracyjne, takie jak automatyczne dopasowanie (AMA - Automatic Motor Adaptation) firmy Danfoss.
Dane silnika na tabliczce znamionowej silnika lub z arkusza danych producenta silnika podane są dla określonego zakresu silników, lub konkretnego projektu, ale rzadko te wartości odnoszą się do szczegółowego silnika. Ze względu na różnice w produkcji silników i instalacji te dane silnika nie zawsze są wystarczająco dokładne, by zapewnić optymalne działanie aplikacji. Często w przypadku ograniczonych lub błędnych danych dostrojenie całego układu z silnikiem do instalacji może się komplikować i być kłopotliwe.
W celu ułatwienia instalacji i pierwszego uruchomienia, automatyczne funkcje konfiguracyjne, takie jak automatyczne dopasowanie (AMA - Automatic Motor Adaptation) firmy Danfoss są coraz bardziej powszechne. Funkcje te opierają się o pomiar np rezystancji stojana i indukcyjności. W celu określenia jak dokładnych parametrów. Wpływ długości kabla pomiędzy przetwornicom częstotliwości a silnikiem są również brane pod uwagę.
Parametry wymagane dla różnych typów silnika różnią się w ważnych szczegółów. Na przykład, wartość siły EMF jest niezbędna dla silników PM a poziom nasycenia jest istotny dla silników SynRM. Dlatego potrzebne są różne rodzaje automatycznego dopasowania silnika (AMA). Należy pamiętać, że nie wszystkie przetwornice częstotliwości obsługują funkcję AMA dla wszystkich typów silników.
Zasadniczo stosuje się dwa rodzaje AMA:
- Dynamiczna: Funkcja przyspiesza silnika do określonej prędkości w celu wykonania pomiarów. Zazwyczaj silnik musi być odłączony od obciążenia / maszyny do tzw. "biegu identyfikacyjnego".
- Statyczna: Pomiary silnik są określane w stanie spoczynku. Oznacza to, że nie ma konieczności, aby odłączyć wał silnika z urządzeniem. Ważne jest również, że wał silnika nie obraca się pod wpływem czynników zewnętrznych podczas pomiaru.
REKLAMA |

REKLAMA |
REKLAMA |