Południowokoreański gigant Samsung Electronics zamierza zakończyć swoją działalność w branży oświetlenia LED wszędzie poza Koreą Południową. Koncern podjął tę decyzję pomimo identyfikacji tego sektora jako kluczowego obszaru wzrostu jeszcze cztery lata temu.
– Będziemy nadal aktywni w branży LED poprzez nasz biznes komponentów LED-owych – deklaruje Samsung w swoim oświadczeniu, dodając, że będzie koncentrować się na produktach konsumenckich, takich jak telewizory.
Zdaniem analityków wycofanie się Samsunga z rynku oświetleniowego jest wynikiem rosnącej konkurencji ze strony chińskich producentów, ponieważ popyt na oświetlenie LED pozostaje silny zgodnie z przewidywaniami.
Z presją cenową muszą sobie radzić również pionierzy tej branży. We wrześniu br. holenderski Philips ogłosił restrukturyzację i wydzielenie ze swojego biznesu osobnej spółki oświetleniowej. Dwa miesiące wcześniej na program oszczędnościowy i redukcję zatrudnienia zdecydował się niemiecki Osram.
W 2010 roku Samsung przedstawił LED-y, fotowoltaikę, akumulatory do samochodów hybrydowych, urządzenia medyczne i biofarmaceutyka jako pięć kluczowych obszarów wzrostu koncernu do 2020 roku. Jednak w przypadku oświetlenia LED okazało się, że trudno jest konkurować z firmami już od dawna obecnymi na rynku, takimi jak Philips i Osram w krajach rozwiniętych. Z kolei na rynkach wschodzących trzeba się zmagać z tanimi chińskimi konkurentami.
Niektóre media spekulują, że Samsung może również wycofać się z biznesu solarnego. Rzecznik Samsung SDI zapewnił, że firma kontynuuje badania i rozwój w tym sektorze, ale analitycy twierdzą, że ostatnie spadki cen ropy naftowej i pozycja chińskich graczy znacznie oddala perspektywę sukcesu na tym rynku.
Źródło: einfomax.co.kr via ledinside.com
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |