Marko Elstermann, Menedżer ds. Logistyki, Zakupów i Usług Dodatkowych w firmie dystrybucyjnej Heilind jest zawsze gotowy do przyjęcia odpowiedzialności. Jako specjalista handlowiec zdobył on bogate doświadczenie w IT, sprzedaży, zakupie oraz od roku 2003 – w logistyce. Ukończył kolejne szkolenia, zrestrukturyzował firmę, a teraz kieruje działami zakupów, logistyki oraz usług dodatkowych w firmie Heilind.
Dla konstruktorów elektroniki ważne są dwie rzeczy: komponenty muszą być w magazynie i powinny być wysłane w dniu zamówienia. To właśnie zapewnia firma Heilind dbając o interes swoich klientów. Jest ona wyspecjalizowana w zakresie dystrybucji złączy i komponentów elektromagnetycznych, a ja jestem w niej odpowiedzialny za zakup, logistykę oraz usługi dodatkowe.
Aktualnie mamy w magazynie ponad 32 tys. komponentów od przeszło 50 producentów. Tego samego dnia wysyłamy 98 procent wszystkich zamówień, które odbierzemy od klientów do godziny 16:00. Ale nie jest to jedyna rzecz, którą robimy dobrze. Komponenty możemy dostarczać nieprzerwanie – również w czasie trwania pandemii Covid-19. Aby robić to w tak niesprzyjających warunkach, jest wymagana silna baza logistyczna, a procesy zachodzące wewnątrz firmy muszą być ze sobą powiązane, więc w ostatnich latach włożyliśmy dużo wysiłku w ich optymalizację.
Moim zdaniem, pozytywny rozwój firmy dystrybucyjnej opiera się na pięciu podstawowych filarach. Aby go rozpocząć nie wystarczy jedynie zmagazynować tak wiele komponentów, jak to możliwe. Poza tym, muszą to być właściwe komponenty. Zarządzanie handlem jest bardzo trudne z powodu wymagań konstruktorów szukających podzespołów. Stało się to powodem, dla którego w firmie Heilind utworzyliśmy zespół marketingowy. Każda ważna linia wyrobów jest wspierana przez wyspecjalizowanego menedżera produktu. W ten sposób możemy zaoferować naszym klientom poszerzoną znajomość tematu i dostarczać im najlepszych komponentów do ich projektów.
Kolejnym aspektem jest nasza filozofia dostaw. W razie potrzeby oferujemy również pojedyncze sztuki danego produktu. Te zwykłe dla nas ilości minimalne są bardzo nieopłacalne z punktu widzenia firm dystrybucyjnych o średniej wielkości. Ale my chcemy rozwijać się razem z naszymi klientami. Jest to powodem, dla którego, w razie potrzeby, oddzielamy pojedyncze sztuki z rolki. Takie działanie bardzo opłaca się patrząc z perspektywy długofalowego rozwoju.
Po trzecie, przyglądamy się potrzebom klientów i poświęcamy szczególną uwagę usługom dodatkowym. Produkujemy i montujemy w naszym zakładzie licencjonowane złącza dopasowane do potrzeb klientów. Są one montowane w czasie 2 dni, a następnie wysyłane. Dodatkowo, zajmujemy się również kompletacją dostaw komponentów przeznaczonych do produkcji w zakładzie klienta. Kolejnym przykładem są gotowe akcesoria. Dotyczy to złączy, kontaktów oraz uszczelnień dostarczanych wprost na linię produkcyjną.
Czwartym aspektem są nasze relacje z producentami. Zaczęliśmy od 20 linii produktów, a w międzyczasie dodaliśmy wyroby od ponad 50 firm. Szczególnie cenimy sobie bliskie, oparte na współpracy relacje. W ten sposób poznajemy trendy i możemy przewidywać nowe wzorce popytu w przyszłości. Mamy również dostęp do wszystkich ekspertów zatrudnianych przez współpracujących z nami producentów.
Po piąte, podstawą tego wszystkiego są nasze wyróżniające się wartości jako firmy rodzinnej. Nie działamy zgodnie z wytycznymi narzucanymi nam przez akcjonariuszy lub kwartalne cele zysku. Zamiast tego, skupiamy się na długoterminowych relacjach z klientami i tradycyjnych wartościach, takich jak odpowiedzialność, lojalność, szacunek w osobistych kontaktach z klientami i producentami.
Każdego dnia musimy pokonywać nowe przeszkody, aby utrzymać naszą pozycję na rynku oraz wiodącą w sektorze zdolność dostaw. Moim zadaniem jest ciągłe nadzorowanie przepływu wszystkich informacji i towarów, identyfikowanie jakichkolwiek problemów w procesach, niejasnych obszarów odpowiedzialności oraz źródeł błędów, a tym samym usprawnienie pracy tak dobrze, jak to tylko możliwe. Ściślej połączyliśmy nasze działy i oddziały oraz sporo zainwestowaliśmy w wiedzę naszych zespołów. W ten sposób możemy służyć naszym klientom szybką, spersonalizowaną obsługą i najbardziej odpowiednimi produktami.
Źródło: Heilind
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |