Rośnie sprzedaż aut z napędem hybrydowym w Polsce - NAPĘD HYBRYDOWY - TOYOTA - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - E-MOBILITY - MOTORYZACJA
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Rośnie sprzedaż aut z napędem hybrydowym w Polsce
drukuj stronę
poleć znajomemu

Rośnie sprzedaż aut z napędem hybrydowym w Polsce

Rośnie sprzedaż aut z napędem hybrydowym w Polsce

Cztery lata temu Toyota sprzedawała w Polsce zaledwie 150-200 hybryd rocznie, w 2013 roku liczba ta sięgnęła już 1,6 tysiąca, a ten rok może przynieść sprzedaż ponad 2 tysięcy egzemplarzy. Rosnąca popularność aut z napędem alternatywnym wynika w dużej mierze ze spadku cen tego typu pojazdów i coraz szerszej gamy modelowej. Toyota ma dziś trzy modele wyposażone w napęd hybrydowy: Priusa, Aurisa i Yarisa.

 – Auta hybrydowe cieszą się rosnącą popularnością i uważamy, że jest to trend stały – wyjaśnia Robert Mularczyk z Toyota Motor Poland. – Na świecie jeździ dziś już ponad 6 milionów tego typu aut, jednak ostatni milion znalazł swoich nabywców zaledwie w ciągu ostatnich ośmiu miesięcy.

Toyota odnotowała wzrost sprzedaży aut hybrydowych, gdy ich cena zbliżyła się do cen modeli z silnikami wysokoprężnymi. Natomiast różnica w cenie między modelami z silnikiem benzynowym i hybrydowym wynosi już tylko kilka tysięcy złotych.

 – Trzeba pamiętać, że auta hybrydowe są od modeli konwencjonalnych tańsze w eksploatacji – mówi Robert Mularczyk. –Hybryda nie tylko zużywa mniej paliwa, ale ze względu na konstrukcję techniczną wymaga mniejszych inwestycji podczas serwisowania.

Właściciel auta z napędem hybrydowym może liczyć na oszczędności między innymi przy wymianie tarcz i klocków hamulcowych. W hybrydzie hamowanie odbywa się częściowo przy udziale generatora, mniejszemu zużyciu podlegają więc elementy układu hamulcowego. Przy przebiegu 100 tys. km konwencjonalne auto wymaga dwukrotnej wymiany tarcz i trzykrotnej klocków, w samochodzie hybrydowym – odpowiednio jednorazowej i dwukrotnej.

Tego typu modele nie mają też sprzęgła, którego wymiana w zwykłym samochodzie jest konieczna po przejechaniu około 100 tys. km, ani alternatora i rozrusznika. Argumentem przemawiającym za kupnem auta hybrydowego jest również fakt, że samochody te mniej tracą na wartości. Po kilku latach można je więc sprzedać po wciąż atrakcyjnej cenie.

 – Zależy nam, aby auta hybrydowe były w Polsce coraz popularniejsze i częściej pojawiały się na naszych ulicach. Dla Toyoty jest to coraz istotniejszy segment, chociaż modele te nie stanowią na razie dla nas głównej sprzedaży – tłumaczy Mularczyk. 

Marka nie zaniedbuje oferty tradycyjnych modeli. Pod koniec czerwca pojawił się w salonach zupełnie nowy Aygo, umożliwiający między innymi indywidualną modyfikację wyglądu, a w sierpniu pojawi się zmodernizowany model Yarisa.

newseria.pl

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (4)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
Lisa
Faktycznie na drogach zaczynam te hybrydowe toyoty widywać. Czy to aspekty ekologiczne, czy ekonomiczne decydują o zakupie takiego priusa czy aurisa, samo zjawisko bardzo pozytywne. Gdyby tylko więcej ulg i przywilejów dla kierowców ekologicznych aut u nas było, liczba tych samochodów na pewno by znacząco wzrosła.
No avatar
Gość
no i dużym plusem jest fakt, że toyoty hybrydowe nie wymagają wymiany niektórych elementów co powoduje że koszty eksploatacji spadają.
No avatar
kombinator
Pani Małgosiu, pomijając nawet kwestię ulg to rozwojowi transportu z napędem elektrycznym w naszym kraju nie sprzyja sam system podatkowy, w którym energia elektryczna objęta jest akcyzą - rzecz niespotykana w żadnym uprzemysłowionym kraju UE! Dlatego też samochody elektryczne i hybrydowe będą się lepiej sprzedawały w Europie czy USA.
No avatar
Małgosia
Ludzie wreszcie zaczęli przekonywać do napędu hybrydowego a sama Toyota też w tym bardzo pomogła, znacząco obniżając ceny za swoje samochody (cena yarisa hybrydowego jest minimalnie wyższa od benzynowej wersji). Jest szeroka oferta, jest z czego wybierać. Gdyby jeszcze rząd pomógł ulgami, byłoby szaleństwo ;)
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl