Pełne ładowanie akumulatorów EV z sieci trójfazowej w zaledwie 90 minut - SIEMENS - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - VOLVO - WTYCZKOWÓZ - ŁADOWANIE POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH - MENNEKES - SIEĆ TRÓJFAZOWA
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Pełne ładowanie akumulatorów EV z sieci trójfazowej w zaledwie 90 minut
drukuj stronę
poleć znajomemu

Pełne ładowanie akumulatorów EV z sieci trójfazowej w zaledwie 90 minut

Pełne ładowanie akumulatorów EV z sieci trójfazowej w zaledwie 90 minut
fot. Volvo

Nowe, elektryczne Volvo C30 przyspiesza do 70 km/h w 5,9 sekundy, a ładowanie jego baterii zajmuje tylko 90 minut. Skrócenie czasu ładowania i polepszenie osiągów aut elektrycznych stało się możliwe dzięki współpracy technologicznej z firmą Siemens. Za kilka miesięcy pierwsza demonstracyjna partia stu takich aut trafi do europejskich klientów flotowych.

Długi proces ładowania jest obecnie jedną z największych wad nowoczesnych samochodów elektrycznych. Rozwiązaniem tego problemu jest opracowana wraz z Siemensem nowoczesna ładowarka o mocy 22 kW przystosowana do ładowania trójfazowego. Jest na tyle niewielka, że stanowi integralną część samochodu. Pełne naładowanie akumulatorów trwa zaledwie 90 minut, gdy dysponujemy siecią trójfazową. Już 10 minutowe ładowanie umożliwia przejechanie samochodem 20 km. Jeśli auto podłączone jest do sieci 220 V, wówczas ładowanie trwa od 8 do 10 godzin.

Jeszcze tego lata, pierwsi klienci europejscy będą testować serię stu ulepszonych elektrycznych Volvo C30. Nowy silnik elektryczny Siemens ma moc 120 KM, choć w tym przypadku nie od rzeczy byłoby wyrażenie mocy w kilowatach. Moment obrotowy wynosi 250 Nm i ma liniową charakterystykę. Inaczej mówiąc kierowca zawsze ma do dyspozycji maksymalną wartość momentu, niezależnie od obrotów silnika. Zasięg samochodu wynosi do 164 km.

Ładowanie w 90 minut i mocny silnik - Volvo rozwija auta elektryczneVolvo C30 Electric II

Współpraca Volvo i Siemens trwa od 2011 roku. Niemiecki partner będzie także dostawcą silników elektrycznych do kolejnych modeli Volvo. Wkomponowanie akumulatorów i silników elektrycznych w nadwozie ma się odbywać bez zmniejszania przestrzeni pasażerskiej, czy ładunkowej przyszłych samochodów. Kompaktowe rozmiary nowych silników elektrycznych i akumulatorów umożliwiają tworzenie odmian hybrydowych lub całkowicie elektrycznych na standardowych modeli spalinowych.

Nowe samochody są doskonałą propozycją dla firm, których pojazdy poruszają się głównie po mieście i jego najbliższych okolicach. Wydajna ładowarka zwiększa dobowy zasięg auta. Koszty prądu są przy tym znacznie niższe niż zakup konwencjonalnego paliwa.

Volvo C30 Electric II - ładowarka pokładowa NLG6 firmy Brusa Elektronik
Volvo C30 Electric II - ładowarka pokładowa NLG6 firmy Brusa Elektronik

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl