Aby upowszechnić technologię bezprzewodowej transmisji energii, dostawcy muszą rozwiązać problemy związane z wydajnością, odległością ładowania i wygodą użytkownika
Ostatnie postępy w rozwoju technologii bezprzewodowej transmisji energii elektrycznej oraz badania służące poprawie jej wydajności i niezawodności przyczyniły się do popularyzacji ładowarek bezprzewodowych wśród użytkowników smartfonów i innych mobilnych urządzeń elektronicznych. Umożliwiając ładowanie urządzeń bez użycia kabli i przewodów, technologia ta może odpowiedzieć na kluczowe potrzeby masowego przemysłu elektronicznego oraz umożliwić stosowanie funkcji, które wcześniej były nieosiągalne.
Z nowej analizy globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan pt. Rynek bezprzewodowej transmisji energii: Elektronika użytkowa wynika, że obecnie wiele technologii ładowania bezprzewodowego jest w fazie testowania. Najwyższym potencjałem charakteryzują się te wykorzystujące rezonans magnetyczny, sprzężenie indukcyjne, fale radiowe i transmisję optyczną. Każda z tych technologii zapewnia określone zalety i korzyści, co sprawia, że technologie bezprzewodowe można wykorzystać dla różnych rodzajów zastosowań.
Potrzeba zapewnienia większej mobilności oraz wygoda użytkownika są silnymi czynnikami motywującymi do doskonalenia technologii bezprzewodowej transmisji energii. Zakres zastosowań tej technologii może zostać rozszerzony dzięki znaczącym działaniom w obszarze badań i rozwoju oraz współpracy w zakresie standardu Qi.
– Firmy już zaczęły oferować elektronikę użytkową wraz z systemami ładowania bezprzewodowego. Takie systemy mogą się stać standardem w smartfonach i laptopach tylko pod warunkiem, że będą zapewniać większą wydajność i moc, a także zgodność z wymogami w zakresie interferencji elektromagnetycznej oraz elastyczność, jeśli chodzi o umiejscowienie ładowanego urządzenia – stwierdza Jacek Dębowski, analityk zespołu Technical Insights w warszawskim oddziale Frost & Sullivan.
Projektanci muszą ściśle współpracować z producentami oryginalnego wyposażenia (ang. Original Equipment Manufacturer, OEM), aby zapewnić ładowanie niedrogie, łatwe do zintegrowania i oparte na odpowiednich standardach. Oprócz zwiększania liczby produktów wykorzystujących ładowanie bezprzewodowe firmy muszą także zadbać o to, aby sam proces ładowania był szybki i wygodny. Organizacje aktywnie prowadzą działania R&D w celu osiągnięcia większej funkcjonalności urządzeń konsumenckich, oferowanych w konkurencyjnych cenach i formach.
– Celem branży jest zwiększanie wśród konsumentów świadomości o korzyściach związanych z bezprzewodową transmisją energii i zapewnianie producentom rozwiązań pozwalających na wdrażanie takich rozwiązań w ich produktach w sposób umożliwiający oszczędzanie zarówno pieniędzy, jak i czasu – dodaje Dębowski.
Źródło: Stuff, Frost & Sullivan
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |