W ramach programu "Rittal – The System." firma przedstawiła - na InnoTrans 2012 - efektywne rozwiązania systemowe dla stacjonarnej infrastruktury kolejowej. Światowy lider w produkcji systemów szaf sterowniczych oraz obudów zaprezentował najnowsze rozwiązania indoor oraz outdoor dla operatorów kolei i wytwórców OEM (Original Equipment Manufacturer), takich jak Deutsche Bahn, ALSTOM, Bombardier, Nokia Siemens Networks oraz Siemens Mobility.
Branża kolejowa stawia specjalne wymagania odnośnie bezpieczeństwa eksploatacji stacjonarnych komponentów wyposażenia. Obudowy oraz szafy sterownicze dla nastawni, urządzeń GSM-R, systemów bezpieczeństwa, sygnalizacji i monitoringu wideo oraz techniki tunelowe muszą przy tym spełniać specjalne wymagania dotyczące bezpieczeństwa oraz obciążeń. Powinny również wyróżniać się wysoką efektywnością kosztów, a także montażu.
Do głównych elementów ekspozycji należały np. opracowane dla firmy Bombardier zewnętrzne oraz wewnętrzne rozwiązania obudów i szaf do elektroniki nastawni. Do zastosowań wewnętrznych Rittal zaprezentował nowe szafy do nastawni na bazie systemu szaf sterowniczych TS 8 z zabudową 19" i klimatyzacją. W instalacjach zewnętrznych, bezpośrednio na trasach kolejowych, szafy do nastawni Rittal spełniają najwyższe wymagania środowiskowe dzięki dwuściennemu wykonaniu, wysokiej jakości aluminium oraz solidnym powłokom.
Rittal zaprezentował również technikę obudów zewnętrznych do zastosowań GSM-R (Global System for Mobile Communications-Railway) firmy Nokia Siemens Networks. Wykonane ze stelażu ramy TS 8 (ze stali nierdzewnej) i aluminiowych części płaskich obudowy są przygotowane do zabudowy przez Klienta. Posiadają również zintegrowane moduły chłodzenia oraz są dostępne w wersjach IP 55 i EMC.
Do zabezpieczenia urządzeń sygnalizacyjnych i bezpieczeństwa przed wandalizmem Rittal oferuje rozwiązania obudów o podwyższonej stabilności. Producent przedstawił opracowane dla Siemens Mobility systemy obudów do zastosowań ECTS (European Train Control System) ze spawanymi profilami wzmacniającymi, stopniem ochrony IP 55 i w wersji EMC.
Do integracji systemów monitoringu wideo na dworcach i przystankach kolei Rittal przedstawił bezpieczne systemy obudów. Producent zaprezentował przykładową zabudowę wewnętrzną, w oparciu o sprawdzone obudowy Toptec ze stali nierdzewnej o wysokiej jakości pokryciu powierzchni oraz ze zintegrowanym klimatyzatorem.
Specjalnie do zastosowań w tunelach na całym świecie Rittal przedstawił obudowy standardowe. Przygotowane dla ALSTOM produkty są wykonane ze stali nierdzewnej oraz przygotowane do zabudowy przez Klienta.
Efektywność z systemem
Poza spełnieniem specyficznych wymagań dotyczących bezpieczeństwa i obciążeń rozwiązania obudów Rittal wyróżniają się efektywnością kosztów i montażu. Na podstawie modułów seryjnych programu "Rittal – The System." firma oferuje korzystne dla Klientów rozwiązania. Użytkownicy z branży kolejowej mogą korzystać z jednolitej platformy systemowej oraz obszernego programu akcesoriów. Dzięki temu możliwe jest pełne wykorzystanie zalet koncepcji platformowej: wysokiej elastyczności, szybkiego montażu, dostępności na całym świecie oraz sprawdzonej jakości.
Rittal
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |