

Do Europy dotarły pierwsze z 400 szybkich ładowarek stałoprądowych, które zostaną zainstalowane w ważniejszych lokalizacjach na całym kontynencie. Ładowarki stałoprądowe podające napięcie 400V umożliwiają naładowanie akumulatorów Nissanów LEAF oraz innych pojazdów elektrycznych zgodnych ze standardem ChadeMO do 80% pojemności w zaledwie 30 minut.
W ładowarkach zastosowano opatentowane, przełomowe rozwiązania konstrukcyjne opracowane przez Nissana. Urządzenia mają certyfikaty CE i TUV ważne we wszystkich krajach europejskich.
Ładowarki Nissana zostaną zainstalowane w ważnych węzłach transportowych, takich jak miejsca obsługi podróżnych przy autostradach, a także w portach lotniczych i przy centrach handlowych. Użytkownikom kompatybilnych pojazdów elektrycznych mają pozwolić na dłuższe podróże i pokonywanie znacznie większych odległości. Nissan udostępnia te urządzenia bezpłatnie w celu zainicjowania i przyspieszenia procesu budowy krajowych sieci ładowania, które zapewnią większą mobilność użytkownikom pojazdów elektrycznych.
W ramach projektu powstanie kilka zeroemisyjnych korytarzy, takich jak trasa z Paryża do Amsterdamu, która po ukończeniu instalacji urządzeń zdecydowanie ułatwi właścicielom Nissanów LEAF podróżowanie między stolicą Francji a największym miastem Holandii. Pierwsze korytarze będą wyposażone w ładowarki instalowane przez partnerów Nissana, którzy podjęli się sprzedaży lub produkcji nowego innowacyjnego systemu na warunkach licencyjnych. W ciągu najbliższych 2 lat partnerzy komercyjni zainstalują tysiące ładowarek, przyczyniając się do dalszej rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych.
Nowe ładowarki są o 50% mniejsze i o połowę tańsze (cena podstawowej wersji nie przekracza 10 tys. euro) od poprzedniego modelu szybkiej ładowarki, co sprawia, że ich instalacja jest znacznie prostsza i bardziej opłacalna dla komercyjnych operatorów.
Projekt instalacji ładowarek jest częścią aktywnego podejścia Nissana do rynku pojazdów elektrycznych, w ramach którego firma stara się udostępniać zeroemisyjną motoryzację większej liczbie europejskich konsumentów.
- To pierwszy i duży krok w tworzeniu europejskiej sieci stacji szybkiego ładowania, która pozwoli większej liczbie ludzi przemieszczać się pojazdami elektrycznymi. Tworzymy infrastrukturę, z której będą mogły korzystać nie tylko Nissany LEAF, ale wszystkie pojazdy zgodne ze standardem ChadeMo. Dalszą rozbudowę sieci ułatwia fakt przystosowania ładowarek do pracy w systemie szybkiego ładowania prądem zmiennym 43 kW stosowanym przez naszego partnera w Sojuszu, firmę Renault. Nissan przyjął podejście polegające na przezwyciężaniu barier dla posiadaczy pojazdów elektrycznych zamiast czekać, aż inni zrobią to za nas. Uważamy, że takie całościowe podejście ma zasadnicze znaczenie dla dalszego powodzenia programu pojazdów elektrycznych w Europie - powiedział Paul Willcox, Starszy Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu w europejskim oddziale Nissana.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |