800-woltowy napęd elektryczny do wymagających pod względem mocy maszyn budowlanych - ŁADOWARKA - MASZYNY BUDOWLANE - ELEKTRYFIKACJA - BODAS
Mouser Electronics Poland   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności 800-woltowy napęd elektryczny do wymagających pod względem mocy maszyn budowlanych
drukuj stronę
poleć znajomemu

800-woltowy napęd elektryczny do wymagających pod względem mocy maszyn budowlanych

800-woltowy napęd elektryczny do wymagających pod względem mocy maszyn budowlanych
fot. Elektryfikacja ładowarki kołowej

Elektryfikacja pozwoli na zerową emisję lokalną na placu budowy

W obliczu rosnącej świadomości ekologicznej i bardziej rygorystycznych przepisów, maszyny budowlane są coraz częściej wyposażane w napędy elektryczne. Koncepcja ta pozwala na zrealizowanie prac budowlanych przy zerowej lokalnej emisji, a tym samym zmniejszenie poziomu spalin i hałasu, które są powszechne  na terenie placów budowy w gęsto zaludnionych dzielnicach oraz centrach miast. Elektryczne napędy znajdują też zastosowanie w górnictwie podziemnym – dzięki nim nie trzeba już wdrażać dodatkowych skomplikowanych systemów usuwania spalin i ciepła z wewnątrz kopalni, pochodzących z silników spalinowych.

Na targach bauma Bosch Engineering prezentuje nowo zaprojektowane, wysokowydajne rozwiązanie do pracy przy napięciu akumulatorów do 800 V, które może być zastosowane w coraz większej liczbie maszyn budowlanych. „Nowa generacja naszego elektrycznego układu napędowego łączy w sobie wysoką gęstość mocy, kompaktowe wymiary i optymalną wydajność. W rezultacie nawet maszyny budowlane o wysokim zapotrzebowaniu na moc i ograniczonej przestrzeni montażowej, takie jak ładowarki kołowe, mogą być teraz wyposażone w napędy elektryczne” – wyjaśnia Philipp Kurek, odpowiedzialny za rozwiązania off-highway i morskie w Bosch Engineering.

Poprawa ogólnej wydajności skutkuje obniżeniem całkowitego kosztu posiadania (TCO) maszyny budowlanej przez cały okres jej eksploatacji. W zależności od zastosowania, elektryfikacja urządzeń może być również bardziej opłacalna niż tradycyjne napędy hydrauliczne z silnikiem diesela. Dodatkowo, rozwiązanie napędu elektrycznego Bosch Engineering bez problemu łączy się z kompatybilnymi przekładniami Bosch Rexroth, takimi jak nowa przekładnia centralna eGFV9100.

800-woltowy układ napędowy składa się z silnika elektrycznego Bosch SMG230 oraz wysokowydajnego falownika z modułami mocy wykonanymi z węglika krzemu. Silnik jest przystosowany do napięcia od 400 do 850 V i w optymalnych warunkach dostarcza ciągłą moc do 200 kW oraz moment obrotowy około 250 Nm. Krótkotrwale może także osiągnąć szczytowy moment obrotowy do 550 Nm. Dzięki technologii 800 V gęstość mocy została znacząco zwiększona. Nowy silnik generuje do 80 kW więcej mocy niż podobny 400-woltowy silnik o tej samej masie, lub przy tym samym poziomie wydajności jest bardziej kompaktowy i lżejszy. Imponująca sprawność falownika 800 V z półprzewodnikami z węglika krzemu, dostosowanego do wymagań silniko-generatora SMG230, plasuje się na poziomie ponad 99%! Półprzewodniki te pozwalają na szybsze operacje i bardziej strome zbocza przełączania, a dzięki temu minimalizują straty cieplne.

Elektryfikacja ładowarki kołowej (Źródło ilustracji: Bosch)
Elektryfikacja ładowarki kołowej (Źródło ilustracji: Bosch)

Silniko-generator Bosch SMG230 (Źródło ilustracji: Bosch)
Silniko-generator Bosch SMG230 (Źródło ilustracji: Bosch)

 

Wysokowydajny falownik z modułami mocy wykonanymi z węglika krzemu (Źródło ilustracji: Bosch)
Wysokowydajny falownik z modułami mocy wykonanymi z węglika krzemu (Źródło ilustracji: Bosch)

 

Elektryfikacyjne komponenty Bosch Engineering do maszyn budowlanych są wytrzymałe, niezawodne i trwałe. Spełniają wysokie standardy bezpieczeństwa, a diagnozowanie ewentualnych usterek odbywa się w sposób stosowany w całej branży motoryzacyjnej, dostosowany do specyficznych wymagań maszyn mobilnych. Dzięki niewielkim rozmiarom podzespołów, łatwo je zamontować nawet w ograniczonych przestrzeniach, co umożliwia bezproblemowe przekształcenie istniejących maszyn w takie z przyjaznymi dla środowiska napędami elektrycznymi. Dodatkowo, Bosch Engineering wspiera swoich klientów przy integracji systemu napędowego z ich maszynami i praktycznym jego zastosowaniu.

Nowa przekładnia centralna Rexroth eGFV9100 w zestawie z silniko-generatorem Bosch SMG230 zostanie zaprezentowana na targach bauma na stoisku A3/327. Dodatkowo Bosch Engineering ¬– we współpracy z firmą Bosch Rexroth – wspiera swoich klientów podczas integracji napędu elektrycznego z maszyną budowlaną, włącznie z opracowaniem aplikacji, wykorzystując otwartą platformę ekosystemu elektroniki BODAS.

Źródło: Bosch Rexroth

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
Bosch Rexroth Sp. z o.o.
Bosch Rexroth Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 102/104, Warszawa
tel.  +48 22 738 18 00
$nbsp;
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl