Multimodalne rozwiązania HMI w motoryzacji - INTERFEJS - KIEROWCA - HMI - MOTORYZACJA - OEM - HUMAN-MACHINE INTERFACE - GŁOS
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Multimodalne rozwiązania HMI w motoryzacji
drukuj stronę
poleć znajomemu

Multimodalne rozwiązania HMI w motoryzacji

Multimodalne rozwiązania HMI w motoryzacji
fot. VW

Rozwiązania HMI (Human-Machine Interface) wykorzystają synergię pomiędzy kierowcą i samochodem

Multimodalne rozwiązania HMI ustalają priorytety informacji, ograniczają rozpraszanie kierowcy i zwiększają bezpieczeństwo; do 2017 roku 16 milionów samochodów w Europie będzie wyposażonych w podstawowy interfejs głosowy.

Przemysł motoryzacyjny zaczyna coraz częściej wykorzystywać rozwiązania HMI, aby rozwiązać problem rozpraszania kierowcy. Głównym celem jest tutaj ustalanie priorytetów dotyczących informacji oraz zmniejszenie obciążenia prowadzącego samochód. 

Z nowej analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, dotyczącej europejskiego i północnoamerykańskiego rynku samochodowych rozwiązań HMI, do roku 2017 w Europie 16 mln samochodów będzie wyposażonych w podstawowy interfejs głosowy, 6,9 mln w zaawansowany interfejs głosowy, a w 1,2 mln w pokrętła wielofunkcyjne.

Coraz bardziej popularnym trendem jest integracja różnych interfejsów w zakresie zapewniania komfortu i bezpieczeństwa użytkownika w ramach pojedynczego systemu. Multimodalne rozwiązania HMI pomogą ograniczyć złożoność systemu, skupiając się na zapotrzebowaniu klienta na różne interfejsy. 

- Producenci OEM (ang. Original Equipment Manufacturers) i dostawcy nieustannie pracują nad ustalaniem pierwszeństwa informacji pochodzących z systemów informacyjno-rozrywkowych oraz smartfonów w celu zminimalizowania czynników rozpraszających uwagę kierowcy i zwiększenia bezpieczeństwa. Podstawowym celem HMI jest uproszczenie interakcji kierowcy z samochodem. W związku z tym producenci poszukują optymalnego rozwiązania tego problemu poprzez dostarczenie takiego samego projektu rozwiązań HMI w całej linii produktów, aby zminimalizować rozpraszanie kierowcy i ułatwić używanie interfejsu – stwierdzają analitycy Frost & Sullivan. 

Większość funkcji stosowanych w pojazdach wymaga dostarczenia kierowcy dużej ilości informacji. Przyczynia się to do rozpraszania uwagi podczas jazdy, jednocześnie zwiększając ryzyko wypadku. Co za tym idzie, efektywne zarządzanie przepływem informacji stanowi duże wyzwanie.

- Informacje muszą zostać rozdzielone pomiędzy różne wyświetlacze w samochodzie, a kanały wejścia muszą być ergonomicznie rozmieszczone – dodają analitycy. 

Głównym wyzwaniem jest zaprojektowanie interfejsu użytkownika, który będzie jednocześnie prosty, łatwo dostępny, w mniejszym stopniu rozpraszający kierowcę oraz niezbyt drogi. Lokalizacja interfejsu użytkownika oraz rodzaj prezentowanych informacji w zależności od warunków jazdy stanowią główne problemy podczas opracowywania efektywnego HMI. 

Podczas projektowania rozwiązań HMI trzeba pamiętać, że najważniejszą kwestią jest prowadzenie samochodu. Zapewnienie rezerwowych interfejsów dla aplikacji zapewni odporne na usterki środowisko, w którym w przypadku awarii jednego interfejsu zawsze dostępna będzie inna opcja, która przejmie kontrolę. 

Elementy kontrolne HMI są mocno związane z wygodą prowadzenia i łatwością wykorzystania. Producenci muszą zatem oferować takie rozwiązania, do jakich konsumenci są przyzwyczajeni. Skróci to proces uczenia się i ułatwi kierowcom wykorzystywanie różnych funkcji za pomocą elementów kontrolnych, które są im znane. 

- Obecnie, wiele innowacyjnych rozwiązań HMI jest oferowanych w średnich i niskich segmentach jako pakiety opcjonalne. Aby zmaksymalizować potencjał wzrostu, konieczne będzie oferowanie innowacyjnych rozwiązań HMI we wszystkich segmentach rynku motoryzacyjnego w standardzie – podsumowują analitycy. 

Źródło: Frost & Sullivan

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl