Nowe katody baterii litowych umożliwią produkcję lekkich akumulatorów dla pojazdów elektrycznych - NAPĘD HYBRYDOWY - NAPĘD ELEKTRYCZNY - AKUMULATORY - UNIWERSYTET STANFORDA - GRAFEN - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - KATODA - POJAZDY ELEKTRYCZNE - LIFEPO4 - BATERIE LITOWE - POLIETYLENOGLIKOL - HAILIANG WANG - PEG
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Nowe katody baterii litowych umożliwią produkcję lekkich akumulatorów dla pojazdów elektrycznych
drukuj stronę
poleć znajomemu

Nowe katody baterii litowych umożliwią produkcję lekkich akumulatorów dla pojazdów elektrycznych

Nowe katody baterii litowych umożliwią produkcję lekkich akumulatorów dla pojazdów elektrycznych
fot. Hailang Wang

Amerykańscy naukowcy stworzyli nowe katody dla baterii litowych. Umożliwią one wytworzenie baterii o dużej pojemności dla samochodów elektrycznych i hybrydowych - poinformował magazyn Technology Review. 

Naukowcy ze Stanford University zajmowali się badaniami nad bateriami litowymi. Słabą stroną, uniemożliwiającą zwiększenie ich pojemności, są katody. Pojemność katod litowo-fosforowo-żelazowych (LiFePO4) to 170 mAh/g; w przypadku katod z warstwowych tlenków metali wynosi ona 150 mAh/g. Natomiast anody grafitowe umożliwiają osiągnięcie pojemności 370 mAh/g, a krzemowe - 4200 mAh/g.

Zespół naukowców pod kierownictwem dr. Hailiang Wanga postanowił skonstruować katody ze związków siarki. Aby nie rozpuściły się one w elektrolicie, badacze użyli nanocząstek siarki, którymi pokryli płytki z polietylenoglikolu (PEG). Potem, aby zapewnić przewodnictwo elektryczne, umieścili na nich warstwę grafenu. Umożliwiło to zachowanie dobrego przewodnictwa i jednocześnie chroniło nanocząsteczki siarki przed wypłukaniem, zapewniając trwałość akumulatorów w czasie wielu cykli ładowania i rozładowania.

Badaczom udało się wytworzyć katodę o pojemności 600 mAh/g i trwałości 100 cykli ładowania i rozładowania. Obecnie jednak przed zespołem stoi zadanie wydłużenia cyklu życia nowych katod ponad 100 cykli.

Według dr. Wanga, odkrycie umożliwi skonstruowanie nowych baterii litowych z katodami pomysłu uczonych ze Stanford i krzemowymi anodami. Będą one miały znacznie większą pojemność i można je będzie zastosować w zadaniach wymagających dużej pojemności przy lekkich akumulatorach np. w samochodach hybrydowych i o napędzie elektrycznym.

PAP - Nauka w Polsce

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl