Hybrydowy napęd dla półciężarówek - NAPĘD HYBRYDOWY - USA - LI-ION - CIĘŻARÓWKA - GREEN BOX - ALTE - NAPĘD DIESELELEKTRYCZNY
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Hybrydowy napęd dla półciężarówek
drukuj stronę
poleć znajomemu

Hybrydowy napęd dla półciężarówek

Hybrydowy napęd dla półciężarówek
fot. ALTe

Amerykańscy naukowcy i inżynierowie skonstruowali hybrydowy system napędowy przeznaczony dla półciężarówek i vanów. System ten można zainstalować w półciężarówkach różnych typów, używając zestawu do konwersji – podały magazyny i portale technologiczne.

Jak poinformował portal Technology Review, hybrydowy system napędowy, zbudowany przez naukowców z Departamentu Energii USA i inżynierów z firmy ALTe, składa się czterocylindrowego silnika benzynowego o mocy 110 KM, zestawu baterii litowo-jonowych (LiIon) o łącznej pojemności 20 kWh, dwóch motorów elektrycznych, generatora, umożliwiającego załączenie trybu ładowania baterii przy włączonym silniku benzynowym, sterownika system zarządzania napędem oraz przekładni.

System jest wyposażony w tzw. green box – układ czujników, regulujący poziom spalania mieszkanki oraz załączanie, ładowanie i działanie silników elektrycznych. Czujniki te są częścią system komputerowego ułatwiającego utrzymanie optymalnej szybkości jazdy w zależności od warunków na drodze.

Pojemność baterii zapewnia przejechanie 65 km wyłącznie na silniku elektrycznym, bądź około 400 km w reżimie hybrydowym, przy działających silnikach elektrycznych i silniku benzynowym. Ładowanie baterii do pełnej pojemności trwa 4 godziny przy napięciu sieci 220 V i 8 godzin przy napięciu 110 V.

Jak poinformował dziennik "Detroit News", nowy hybrydowy system napędowy można zastosować w niemal wszystkich nowych półciężarówkach i w większości vanów dostępnych w USA i na rynku międzynarodowym. Zestaw do takiej konwersji półciężarówek i vanów na napęd hybrydowy, opracowywany przez ATLe kosztuje 25 tys. USD. Konwersją interesuje się m.in. US Army – jeden z największych konsumentów paliwa w USA.

ATLe obecnie pracuje nad zaawansowanym hybrydowym systemem napędu dieselelektrycznego dla vanów i półciężarówek, umożliwiającym przejechanie na jednym ładowaniu baterii dystansu 100 mil (160,9 km).

PAP

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl