

Cieszące się coraz większą popularnością samochody napędzane silnikami elektrycznymi i hybrydowymi wymagają do ich budowy wykorzystania rzadkich metali występujących głównie w Chinach. Aby uniezależnić się od eksportu z Chin Toyota planuje opracowanie nowej generacji silnika elektrycznego, którego konstrukcja pozwoliłaby na budowanie ich z ogólnodostępnych materiałów.
Konstrukcja konwencjonalnego silnika elektrycznego opiera się o magnesy neodymowe. W ciągu ostatniego roku cena neodymu wzrosła czterokrotnie. Nowa propozycja Toyoty ma być silnikiem wykorzystującym elektromagnesy.
Codziennie silniki indukcyjne wykorzystywane są np. w kuchni w urządzeniach takich jak miksery. Jak dobrze wiadomo dotychczasowe rozwiązania obarczone są bardzo niską wydajnością w dużej skali. Inżynierowie Toyoty wierzą, że nowa technologia pozwoli na produkcję nowej generacji silników indukcyjnych o wystarczająco dobrych parametrach dla samochodów o napędzie hybrydowym oraz elektrycznych. Ponadto silniki te mają przyczynić się do obniżenia kosztów całych aplikacji (tzn. samochodów), co uczyni je bardziej dostępnymi dla mas.
The Wall Street Journal
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |