Karoseria Volvo służąca jako bateria - BATERIA - VOLVO - ŁADOWANIE - KAROSERIA - EV SILNIK ELEKTRYCZNY
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Karoseria Volvo służąca jako bateria
drukuj stronę
poleć znajomemu

Karoseria Volvo służąca jako bateria

Karoseria Volvo służąca jako bateria

Najnowszym pomysłem inżynierów Volvo zajmujących się inżynierią samochodów elektrycznych, jest wykorzystanie karoserii samochodu jako akumulatora przechowującego energię służącą do zasilania silnika elektrycznego. Rozpoczęte są już testy mające dowieść, czy zastosowanie karoserii w roli baterii jest pomysłem realnym.

Idea ta jest realizowana w ramach 3-letniego projektu z budżetem 3,5 mln euro, poświęconego rozwojowi materiałów rozpoczętego w Imperial College w Londynie na początku roku. Volvo wraz z ośmioma międzynarodowymi partnerami opisują materiał jako:

Mieszanka kompozytowa z włókien węglowych i żywicy polimerowej jest modyfikowana tak, aby była zdolna do magazynowania większej ilości energii, i aby mogła ładować się szybciej niż konwencjonalne baterie. Jednocześnie materiał ma być mocny i elastyczny co sprawi, że możliwe będzie jego zastosowanie w budowie i modelowaniu karoserii pojazdów.

Zastosowanie takiego materiału przy produkcji samochodów elektrycznych mogłoby zredukować ich wagę średnio o 15% w porównaniu do tych, tworzonych z metalowych paneli karoserii. Korzyści pojawiłyby się również w tym, że wykorzystanie karoserii jako baterii a odkładnie: maski, drzwi i dachu mogłoby zwiększyć zasięg pojazdu o 80mil (około 130km). 

Nowy materiał jest w tej chwili w fazie testów a prototypowa bateria nie jest na tyle silna aby samodzielnie zasilić silnik pojazdu elektrycznego. Jest uformowana tak, aby mieściła się w kołach samochodu. Podczas jazdy na elementach w kołach powstaje nadmiar elektronów. Między elementami w kołach a dodatnio naładowaną karoserią powstaje różnica potencjałów. Oba elementy podłączone są do silnika co skutkuje przepływem prądu i napędzaniem silnika.

green.autoblog.com

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (1)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
pan samochodzik
Volvo - made in china hahahha
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl