Elastyczny system doładowań ułatwia korzystanie z samochodów elektrycznych - NAPĘD ELEKTRYCZNY - SAMOCHODY ELEKTRYCZNE - SMART GRID - VOLVO - WTYCZKOWÓZ - ELEKTROENERGETYKA - SIECI ELEKTROENERGETYCZNE - ŁADOWANIE POJAZDÓW ELEKTRYCZNYCH - GÖTEBORG ENERGI - VIKTORIA INSTITUTE - ELECTRIC PROPULSION SYSTEMS
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Elastyczny system doładowań ułatwia korzystanie z samochodów elektrycznych
drukuj stronę
poleć znajomemu

Elastyczny system doładowań ułatwia korzystanie z samochodów elektrycznych

Elastyczny system doładowań ułatwia korzystanie z samochodów elektrycznych
fot. Ericsson

Mobilna komunikacja w samochodach elektrycznych umożliwia kontrolę harmonogramu doładowań EV

W ramach wspólnego projektu firm Volvo Car Corporation, Göteborg Energi, Volvo i Ericsson oraz Viktoria Institute opracowano wielobranżową platformę, która umożliwia kierowcom samochodów elektrycznych kontrolę doładowań. Celem prac było ułatwienie obsługi takich samochodów oraz stworzenie ekosystemu sprzyjającego ich używaniu na całym świecie.

Dzięki nowej architekturze kierowca może kontrolować doładowania swojego samochodu podłączonego do zwykłego gniazdka elektrycznego, a koszty pobranej energii są automatycznie doliczane do jego rachunku za prąd.  Kierowca ustala czas ładowania i ilość energii do pobrania za pomocą konsoli w samochodzie bądź zdalnie, z wykorzystaniem smartfonu lub tabletu.

Następnie, za pośrednictwem sieci mobilnej, samochód komunikuje się z siecią elektryczną, aby można było zaplanować doładowania z uwzględnieniem cen energii, w sposób obniżający koszty. Dostawcom energii koordynacja doładowań samochodów w sieci zapewnia natomiast większą wydajność i stabilność.

Opracowanie koncepcji powierzono konsorcjum, w którego skład weszły firmy Volvo Car Corporation, Göteborg Energi (największy dostawca energii w zachodniej Szwecji), Ericsson i Viktoria Institute (instytut badawczy non-profit wyspecjalizowany w technologiach informatycznych). Dzięki temu w projekcie zostały uwzględnione różne perspektywy.

- Naszą misją jest wprowadzanie na rynek wiedzy w postaci innowacji. Projekt ten stanowi udany przykład międzybranżowej współpracy o dużym potencjalne biznesowym. Uważamy, że przyczyni się on do zwiększenia liczby pojazdów elektrycznych na świecie, a tym samym pomoże w osiągnięciu ważnego społecznego celu, jakim jest stworzenie przyjaznego dla środowiska systemu transportu - powiedział Per-Åke Olsson, dyrektor generalny Viktoria Institute.

Przedsiębiorstwo Göteborg Energi jest zainteresowane cyfryzacją infrastruktury doładowań samochodów elektrycznych oraz strategiami i możliwościami, które się z tym wiążą. „Pojazdy elektryczne będą jednym z fundamentów zarówno ekologicznego społeczeństwa, jak też inteligentnej sieci elektroenergetycznej (Smart Grid). Chcemy z jednej strony ułatwić ładowanie takich samochodów, z drugiej – zoptymalizować wykorzystanie sieci elektroenergetycznej” – mówi Lotta Brändström, dyrektor generalna Göteborg Energi. 

W projekcie wykorzystano samochód Volvo Electric C30, produkowany obecnie na niewielką skalę dla klientów leasingowych w Europie, wyposażony w wewnętrzny licznik i oprogramowanie. 

- Wychodzimy z założenia, że właściciel pojazdu elektrycznego nie powinien rezygnować z żadnych udogodnień, jakich może oczekiwać od luksusowego auta. Wprowadzając tę inteligentną technologię, która pozwala na doładowanie samochodu z każdego gniazdka elektrycznego oraz automatyczne doliczenie należności do rachunku za energię, ułatwiamy klientom codzienne życie - powiedział Lennart Stegland, wiceprezes działu elektrycznych systemów napędowych (Electric Propulsion Systems) przedsiębiorstwa Volvo Car Corporation.

Wkład firmy Ericsson w ten projekt polegał na określeniu, w jaki sposób istniejące i przyszłe sieci, usługi i terminale mobilne mogą przyczynić się do rozwoju nowych koncepcji biznesowych oraz usług przynoszących korzyści społeczne. Ericsson wykorzystał w tym celu swoją wiedzę w zakresie informatyki i komunikacji.

- Nowe rozwiązania tego typu muszą płynnie i niezawodnie koordynować wielostronne interakcje w układach maszyna-maszyna i człowiek-maszyna, gdzie ludzie i maszyny znajdują się w ruchu, a równocześnie zapewnić bezpieczeństwo transakcji finansowych. Naszym celem jest uproszczenie tych procesów - powiedział Paolo Colella, szef działu konsultingu i integracji systemów w firmie Ericsson.

Mobilna komunikacja w samochodach elektrycznych umożliwia kontrolę harmonogramu doładowań EV

Założenia i cele projektu:

  • Wykorzystanie istniejących sieci mobilnych i elektroenergetycznych.
  • Zainstalowanie w samochodach liczników energii elektrycznej, które umożliwią kontrolę doładowań dokonywanych doraźnie lub zgodnie z harmonogramem wprowadzonym wcześniej przez kierowcę, oraz doliczanie kosztów do rachunku kierowcy za energię elektryczną.
  • Stworzenie elastycznego modelu, który można dostosować do praw i przepisów obowiązujących w różnych krajach świata, obsługującego wiele nowoczesnych modeli biznesowych, również z podmiotami nowego typu, takimi jak dostawcy aplikacji nadrzędnych (over-the-top).
  • Finansowanie projektu przez czterech partnerów, a także władze regionu Västra Götaland i fundację badawczą przedsiębiorstwa Göteborg Energi.

Specjalnie wyposażony samochód Volvo Electric C30 będzie można zobaczyć na stoisku firmy Ericsson w hali nr 6 w LaFira podczas Światowego Kongresu Technologii Mobilnych (Mobile World Congress), który odbędzie się w Barcelonie w dniach 27-29 lutego 2012 r.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl