

IBM złożył wniosek o przyznanie patentu sygnalizacji świetlnej, która mogłaby zdalnie zatrzymywać i uruchamiać silnik pojazdu w celu zmniejszenia konsumpcji zużycia paliwa na ruchliwych skrzyżowaniach.
System będzie w stanie odbierać informacje o pozycji pojazdów oczekujących na czerwonym świetle aby określić kolejkę. System odliczałby ile jeszcze czasu upłynie zanim światło zmieni się na zielone i jeśli będzie to więcej niż zdefiniowany próg - np. 2 minuty, do silników będzie wysyłany sygnał o tym aby wyłączyć silniki samochodów.
Gdy światło zmieni się na zielone zostanie wysłany sygnał "silnik start" i z optymalnymi opóźnieniami będzie wysyłany do kolejnych pojazdów aby jak najdłużej nie emitować zbędnych spalin, ciepła i nie zużywać paliwa.
IBM twierdzi że system ma szansę zastosowania na ruchliwych skrzyżowaniach, przejazdach kolejowych i lokalizacjach o znacznym natężeniu ruchy.
Proponowany system świateł gromadziłby dane o samochodach na podstawie danych GPS, być może czujników nacisku w drodze,z kamera i innych systemów. Zastosowanie mogłaby znaleźć technologia wifi bądź łączność satelitarna.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |
Tak słyszałem nie jestem mechanikiem.
Jeśli jestem w błędzie proszę o sprostowanie.