IBM chce aby światła uliczne zatrzymywały samochody - ENERGIA - SILNIK - IBM - SAMOCHÓD - KOLEJ - PALIWO - SKRZYŻOWANIE - RYCH - SPALINY - OSZCZĘDNOŚCI
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności IBM chce aby światła uliczne zatrzymywały samochody
drukuj stronę
poleć znajomemu

IBM chce aby światła uliczne zatrzymywały samochody

IBM chce aby światła uliczne zatrzymywały samochody
źródło: http://www.physorg.com

IBM złożył wniosek o przyznanie patentu sygnalizacji świetlnej, która mogłaby zdalnie zatrzymywać i uruchamiać silnik pojazdu w celu zmniejszenia konsumpcji zużycia paliwa na ruchliwych skrzyżowaniach.

System będzie w stanie odbierać informacje o pozycji pojazdów oczekujących na czerwonym świetle aby określić kolejkę. System odliczałby ile jeszcze czasu upłynie zanim światło zmieni się na zielone i jeśli będzie to więcej niż zdefiniowany próg - np. 2 minuty, do silników będzie wysyłany sygnał o tym aby wyłączyć silniki samochodów.

Gdy światło zmieni się na zielone zostanie wysłany sygnał "silnik start" i z optymalnymi opóźnieniami będzie wysyłany do kolejnych pojazdów aby jak najdłużej nie emitować zbędnych spalin, ciepła i nie zużywać paliwa.

IBM twierdzi że system ma szansę zastosowania na ruchliwych skrzyżowaniach, przejazdach kolejowych i lokalizacjach o znacznym natężeniu ruchy.

Proponowany system świateł gromadziłby dane o samochodach na podstawie danych GPS, być może czujników nacisku w drodze,z kamera i innych systemów. Zastosowanie mogłaby znaleźć technologia wifi bądź łączność satelitarna.

http://www.physorg.com

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (7)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
Gość
niech sie w dupe ugryzą,kolejni którzy chcą zarobić na pseudo efekcie cieplarnianym.segregacje śmieci oraz regulacje emisji różnych fabryk ok ale tutaj to już szukanie dziury w całym. jak ktoś chce to kupuje sobie auto z systemem "start&stop",które już istnieją i po kłopocie. do 2-3 minut raczej sie nie opłaca gasić silnika,akumulator ma w dupe i rozrusznik.
No avatar
lukas_j
ta.. gaszenie i odpalanie silnika drogą radiową... bardzo mądre... Niech jakies hacker wkradnie sie do systemu i katastrofa gotowa ;/
No avatar
bez pseudonimu
Ci z IBM-u chyba "Terminatora" nie widzieli. A tak poważnie: zbyt duża ilość elektroniki i zdalnego sterowania jest ryzykowna - drobna pomyłka systemu i tragedia gotowa. Nie mówiąc już o tym, co mógłby narobić byle wirus wpuszczony do systemu.
Brak obrazka
Panowie ten system według mnie zda egzamin w przypadku samochodów hybrydowych. Należy zwrócić uwagę na to, że jakby system znalazł zastosowanie w silnikach diesela to prąd rozruchy kilkadziesiąt amperów obciąża mocno akumulator i układ rozruchowy, często "zdrowiej" jest dla silnika aby pracował 1-2minuty niże aby wyłączać go i włączać po 1-2 minutach.

Tak słyszałem nie jestem mechanikiem.
Jeśli jestem w błędzie proszę o sprostowanie.
No avatar
szyn
zxxx - czytasz to co jest napisane? STOISZ na światłach, światła wiedzą, że STOISZ i że zmienią się na zielone za więcej niż 2 minuty, czyli warto jest wyłączyć Twój silnik, bo STOISZ....No chyba, że stanie bez wspomagania hamulców jest niebezpieczne...
No avatar
zygzag
popierdułki...
No avatar
zxxx
firma zapomniala i jednej rzeczy auto ktore gasnie czesto pozbawione jest wspomagania chamulcow.i braku kontroli nad pojazdem czym to grozi kazdy wie.
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl