Shai Agassi propaguje myśl motoryzacji elektrycznej. W ciągu piętnastu lat ma w planach pokrycie krajów przemysłowych siecią stacji, umożliwiających ładowanie lub wymianę akumulatorów. Idea Agassiego to auta elektryczne, bardziej komfortowe i tańsze od aut benzynowych.
42-letni Shai Agasii jest twórcą i szefem firmy Better Place oraz jest największym propagatorem elektro-mobilności. Przez ostatnie trzy lata podróżował po całym świecie, wygłaszając wykłady. Ponieważ dzięki swojemu pomysłowi Agassi chce zmniejszyć wpływy wrogich producentów ropy, np. Iranu, w swojej ojczyźnie – Izraelu – uchodzi on za patriotę. Jego orędownikiem jest prezydent Shimon Peres, który pomaga mu osobiście w nawiązywaniu kontaktów z ważnymi biznesmenami.
Biznes Agassiego opiera się na rewolucyjnym i prostym pomyśle: klienci kupując lub leasingując samochód elektryczny za pośrednictwem Better Place będą jednocześnie zawierali umowę na ładowanie auta. Przez pierwsze 4 lata lub 120 tys. km ładowaniem i wymianą akumulatorów będzie się zajmowała firma Better Place.
Jedną z bardziej wpływowych osób, która dała się przekonać do jego idei jest Carlem Ghosm – szef Renault. Będzie on produkował dla Agassiego elektryczny samochodów – wersję pięciodrzwiowej limuzyny Fluence. Pierwsze pojazdy dostępne w cenie samochodów spalinowych pojawią się na rynku już w 2011 roku.
Samochody mają kosztować ok. 40 tys. euro. W tej cenie będzie znajdował się zakup pojazdu oraz tankowanie przez 4 lata lub 120 tys. km . Auto ma mieć zasięg 160 kilometrów – informuje producent. W przejechaniu tego dystansu należy wymienić lub naładować baterie. Proces ładowania trwa do 8 godzin lub w razie pośpiechu około 20 minut, jednak szybkie ładowanie wpływa na skrócenie żywotoności akumulatorów.
Pierwszymi krajami, w których wprowadzana jest infrastruktura umożliwiająca ładowanie elektrycznych aut są Dania i Izrael. Punkty ładowania są instalowane na parkingach wielopoziomowych, przy parkingach dużych marketów i w centrach miast. Wymiana akumulatorów będzie również możliwa na stacjach benzynowych i w warsztatach partnerskich. Na życzenie i za dodatkową opłatą klient może zainstalować stację ładowania w garażu. Rządy obu państw będą aktywnie wspierać zakup aut elektrycznych, oferując ulgi podatkowe.
Shai Agassi potrafi sprzedać swoją wizję. Do jego inwestorów należą m.in. Hasso Plattner – współtwórca niemieckiego koncernu informatycznego SAP, państwowy izraelski bank inwestycyjny oraz bank HSBC. Jego firma zgromadziła już 750 mln dolarów . Money.pl
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
hmmm zamiast o wymianie akumulatorów niech pomyśli nad instalacją w drogach aby samochody działały jak bezprzewodowe telewizory. TV działają do 1m tu prześwit wynosi około 20 cm i bez problemu udałoby się indukować prąd w obwodach w samochodzie a jednocześnie odciążono by samochód o minimum 50kg (waga baterii)
wizja mocno jak na dzisiejszy dzień futurystyczna ale kiedyś na hasło bezprzewodowy telewizor też się ludzie śmiali...
... kto będzie wymieniał zestawy baterii w samochodach przez cały dzień bez przerwy? trzebaby ujednolicić standardy baterii i ich mocowania.
wizja mocno jak na dzisiejszy dzień futurystyczna ale kiedyś na hasło bezprzewodowy telewizor też się ludzie śmiali...
... kto będzie wymieniał zestawy baterii w samochodach przez cały dzień bez przerwy? trzebaby ujednolicić standardy baterii i ich mocowania.
macie lepsze pomysły niż ten gość?