Signify (poprzednio Philips Ligthing) po raz pierwszy w Polsce i po raz pierwszy w sklepie remontowo-budowlanym i dekoracyjnym zainstalował system Interact Retail, który umożliwia nowoczesne zarządzanie oświetleniem poprzez platformę, a także nawigację wewnątrz budynku. System lokalizacji można przetestować w jednym z największych sklepów sieci Castorama w Komornikach pod Poznaniem. Interact Retail pomaga nie tylko klientom sklepu oszczędzić czas na poszukiwaniu produktów, ale także jego pracownikom. Wspiera ich w zarządzaniu sprzedażą i obsługą klienta. System skierowany jest do sieci handlowych, średnich i dużych sklepów.
Interact Retail to nowoczesny system zintegrowany z oprawami LED, który wspiera zarządzanie oświetleniem. Zwiększa atrakcyjność sklepu i zapewnia łatwiejsze zarządzanie procesami operacyjnymi oraz dzięki optymalizacji zużycia energii wspomaga działalność firm w zakresie zrównoważonego rozwoju. Jego zastosowanie ma za zadanie poprawić komfort pracowników i klientów. To innowacyjne i inteligentne rozwiązanie, zarówno dla największych sieci handlowych, jak i tych mniejszych sklepów.
Nawigacja wewnętrzna w systemie Interact Retail to innowacyjne rozwiązanie do lokalizacji wewnątrz obiektów handlowych. System działa podobnie do nawigacji GPS, która nie jest możliwa w zamkniętych przestrzeniach z uwagi na liczne zakłócenia. W związku z tym, by użytkownikom smartfonów przyzwyczajonych do wysokiej precyzji nawigacji jaką dają aplikacje takie jak Google Maps, zagwarantować podobne doświadczenie, należy dane lokalizacyjne dostarczyć w inny sposób. Z pomocą przychodzi Interact Retail – system, dzięki któremu to światło staje się nośnikiem informacji o lokalizacji.
– System lokalizacji wewnętrznej Interact Retail oparty jest na technologii komunikacji z użyciem światła Visible Light Communication (VLC). Poprzez oprawy LED do kamer smartfonów klientów wysyłany jest unikatowy kod identyfikacyjny, który pozwala określić lokalizację urządzenia oraz wyznaczyć drogę do poszukiwanego produktu. Wystarczy jedynie pobrać dedykowaną na smartfony aplikację sklepu Castorama – wyjaśnia Agata Iwańska, Business Development Manager CEE, Signify.
Oświetlenie w połączeniu z wewnętrzną nawigacją i analizą danych tworzy jeden z najbardziej precyzyjnych systemów lokalizacji wewnątrz obiektów na rynku. Klienci poprzez aplikację mogą odnaleźć położenie produktów w sklepie z dokładnością do 30 cm. Dodatkowo otrzymują również informacje o promocjach na wybrany asortyment znajdujący się w bliskiej odległości. Takie rozwiązanie pozwala zaoszczędzić czas odwiedzających wielkopowierzchniowe sklepy, a także odnaleźć potrzebny produkt bez pomocy obsługi.
Dla firm, które decydują się na instalację systemu Interact Retail największą zaletą jest to, że system nie wymaga żadnego dodatkowego sprzętu oprócz oświetlenia. Zatem sklepy nie muszą inwestować w nowe urządzenia tylko dostosować infrastrukturę oświetleniową do nowych funkcjonalności. Korzystając z systemu mają dostęp do informacji o ścieżce zakupowej klienta i dzięki temu mogą sprawdzać, w jaki sposób na ruch klientów wpływają zmiany w aranżacji sklepu, asortymencie, oświetleniu, rozmieszczeniu personelu czy kampaniach marketingowych.
W listopadzie ubiegłego roku Castorama rozpoczęła komercyjny program pilotażowy systemu nawigacji Interact Retail Indoor Positioning. Obiekt w Komornikach (pod Poznaniem) to wielkopowierzchniowy sklep, który zajmuje aż 12 tys. m2 i oferuje ponad 43 tys. produktów. Jego wielkość to prawie równowartość dwóch boisk do piłki nożnej. Dzięki implementacji nowoczesnej platformy oświetleniowej Interact Retail, oferującej między innymi nawigację wewnętrzną, odnalezienie artykułów jest zdecydowanie szybsze i prostsze. Dzięki dedykowanej aplikacji Castoramy, Klienci mogą skorzystać z możliwości jakie oferuje system nawigacji na smartfony. Powstała ona we współpracy z firmą Looksoft. Jej funkcjonalność jest zbliżona do Google Maps, z tym, że zamiast do obiektów, wyznacza trasę do poszukiwanych produktów. Z wewnętrznej nawigacji Interact Retail od Signify skorzystało już ponad 10 tys. razy.
– Cieszę się, że Castorama jako lider rynku DIY w Polsce wprowadza tak innowacyjne rozwiązania jako pierwsza i poszerza zastosowanie światła. Sklep w Poznań-Komorniki to wielkopowierzchniowy obiekt, gdzie dostępnych jest 43 tys. produktów, a zastosowanie wewnętrznej nawigacji dla 35 tys. produktów zwiększa komfort klientów oraz pracowników – mówi Tomasz Stefanowski, Web Development Manager, Castorama.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |