Signify, światowy lider branży oświetleniowej, prezentuje wyniki badania* pokazującego wpływ interaktywnego oświetlenia w przymierzalniach sklepowych na sprzedaż oraz ogólną satysfakcję klientów z zakupów. Aż o 15% wzrosła średnia wartość paragonu po zmianie oświetlenia na interaktywne, a o 16% wzrosła liczba rzeczy kupowanych w ramach jednej transakcji.
Na początku tego roku, we współpracy z marką TopSecret, Signify przeprowadziło projekt pilotażowy, polegający na wymianie oświetlenia w przymierzalniach w sklepie Top Secret w centrum handlowym Posnania. Interaktywne oświetlenie Philips Perfect Scene Fitting Room oferuje klientom możliwość zobaczenia się w kilku trybach światła, których zadaniem jest oddanie jak najbardziej realnych warunków, w jakich będą noszone przez nich ubrania. Klienci mają do wyboru trzy opcje światła: dzienne, domowe i wieczorowe.
- Dla klientek Top Secret od dawna istotną kwestią jest wpływ oświetlenia w życiu codziennym na ubrania, które kupują. Obsługa naszych sklepów niejednokrotnie spotyka się z pytaniami typu: „A jak ta sukienka będzie wyglądała w świetle dziennym?” Firma Signify oferując produkt Philips Perfect Scene Fitting Room zdecydowanie odpowiada na potrzeby naszych konsumentów – mówi Monika Augustyniak – Manager Koncepcji Sklepu TOP SECRET.
- Widzimy potencjał w zaproponowanym rozwiązaniu i obecnie pracujemy nad wdrożeniem go w sieci sklepów Top Secret – dodaje Jacek Kopij Dyrektor Rozwoju Sieci Top Secret.
Aż 94% kupujących uznało nowe oświetlenie za atrakcyjne, a dla 72% było ono bardzo atrakcyjne. Klientom najbardziej podobał się tryb wieczorowy, który pozytywnie oceniło 96% pytanych.
- Badanie, które zrealizowaliśmy wspólnie z marką Top Secret udowodniło, jak duże znaczenie w procesie zakupowym mają warunki, w jakich klienci oglądają i mierzą dany produkt. Światło buduje naszą percepcję, wpływa na to, jak postrzegamy rzeczywistość i jak się w niej czujemy. Dowodem na to, są opinie klientów Top Secret, którzy po zmianie oświetlenia w przymierzalniach uznali je nie tylko za lepiej oświetlone, ale też większe, bardziej komfortowe i intymne – dodaje Tomasz Waszkiewicz, dyrektor sprzedaży CEE rynku detalicznego, Signify Poland.
Interaktywne oświetlenie wpłynęło pozytywnie także na wizerunek marki Top Secret. 9 na 10 odwiedzających sklep przyznało, że przymierzalnie z nowym oświetleniem są lepsze od przymierzalni
w innych sklepach, a 97% klientów zadeklarowało, że poleciłoby sklep Top Secret znajomym ze względu na nową przymierzalnię.
Analizy rynkowe coraz częściej podkreślają, jak istotna jest inwestycja w poprawę doświadczeń klientów i zadbanie o te wszystkie elementy wyposażenia czy obsługi, które tworzą nastrój sprzyjający zakupom. Według danych First Shopper Retailing aż 80% klientów uważa, że doświadczenie z procesu zakupowego jest równie ważne, co sam produkt.
Badanie pozwalające określić wpływ interaktywnego oświetlenia Perfect Scene Fitting Room marki Philips na opinię klientów w sklepie Top Secret zostało podzielone na dwa etapy:
Łącznie wzięło w nim udział ponad 300 klientek Top Secret w wieku 18-56, które skorzystały z przymierzalni w sklepie stacjonarnym w centrum handlowym Posnania w Poznaniu. Dodatkowo analizie poddano także wyniki sprzedażowe przed i po instalacji, weryfikując wpływ oświetlenia na sprzedaż asortymentu uzyskaną w sklepie.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |