Generowanie raportów może następować w sposób ręczny lub automatyczny. Generowanie raportów automatycznych może następować w określonych odstępach czasowych oraz w przypadkach zaistnienia zdefiniowanego zdarzenia. Dzięki takim możliwościom w znaczącym stopniu skracamy czas potrzebny na analizy, przy jednoczesnym bardzo wysokim poziomie kontroli. Funkcje te powodują, że TechLink umożliwia nie tylko analizę zdarzeń już powstałych, ale wykonanie działań prewencyjnych, zmniejszających ryzyko pojawienia się podobnego zdarzenia w przyszłości.
Poza informacjami związanymi z optymalizacją pracy i ograniczeniem kosztów funkcjonowania budynku na platformie, możliwe jest zbieranie i przetwarzanie informacji związanych z bezpieczeństwem osób. Jest to możliwe dzięki wykorzystaniu np. urządzeń mobilnych (telefonów DECT lub pagerów) wyposażonych w alarmy osobiste i funkcję lokalizacji. Alarmy te mogą być generowane zarówno przez osoby (naciśnięcie przycisku lub wyciągnięcie zawleczki), jak też automatycznie – przy wykorzystaniu żyroskopu (upadek lub bezruch). Pojawienie się takiego alarmu w systemie może skutkować zarówno przesłaniem informacji do zespołu ratunkowego z informacją kto, gdzie i kiedy uległ wypadkowi, jak i wysłaniem informacji do innych systemów (np. KD – zwolnić elektrorygiel w danym pomieszczeniu, automatyki – wyłączyć odpowiednie urządzenie).
Bardzo ważnym zagadnieniem dotyczącym zarządzenia informacją kierowaną do użytkowników systemów jest nie tylko czytelny jej przekaz, ale i dostępność, a co się z tym wiąże – dostęp do niej przez osoby przemieszczające się. Dla zapewnienia tej funkcjonalności platforma TechLink umożliwia wykorzystanie funkcji wiadomości tekstowych dostępnych na platformach GSM i DECT. O ile wykorzystanie technologii GSM daje nam niemal nieograniczony zasięg terytorialny, o tyle zastosowanie technologii DECT umożliwia
wykorzystanie zaimplementowanej na platformie unikalnej funkcjonalności interaktywnych wiadomości tekstowych.
Wysyłanie informacji na telefony GSM w formie wiadomości SMS (Short Message Service) umożliwia przesłanie informacji zawierającej wszystkie dostępne na platformie informacje. Jednak już sama interpretacja odebranej wiadomości może być obarczona znacznym błędem. Jest to związane z tym, że jedyną możliwością weryfikacji jest numer telefonu nadawcy, a reszta jest to ręcznie wpisana treść przez właściciela telefonu. Zupełnie inaczej wygląda funkcjonalność wiadomości interaktywnych.
Każda wiadomość interaktywna jest opatrzona następującymi informacjami:
Powyższa lista przesyłanych, możliwych do zdefiniowania parametrów w znaczący sposób podnosi bezpieczeństwo i ułatwia obsługę. Jest to związane z tym, że w systemie zostaje zarejestrowana nie tylko informacja o tym, że do danego użytkownika została przesłana informacja, ale również fakt jej otrzymania, sposób i rodzaj reakcji (przyjął/odrzucił), informacja czy wykonał czynności związane z zaistniałym zdarzeniem (wykonane/nie wykonane).
Wiadomości zwrotne są identyfikowane i rejestrowane w systemie (przez unikalny numer) jako odpowiedź na konkretne zdarzenie. Nie muszą one zawierać informacji wyłącznie związanych z użytkownikiem, ale również mogą służyć do wysterowania innych systemów, jak SSWiN (włącz/wyłącz syrenę), CCTV (włącz nagrywanie), KD (otwórz drzwi) automatyki (włącz/wyłącz zasilanie) itp.
|
REKLAMA |
REKLAMA |