Rys. 3. Platforma integracyjna TechLink
Podstawowym narzędziem wizualizacji stanów (poza urządzeniami pracującymi w ramach podsystemów) jest aplikacja komputerowa, gdzie na schemacie instalacji lub podkładzie budynku następuje zmiana (np. kolorystyki elementu). Nie oznacza to jednak, że komputer jest jedynym źródłem informacji dla użytkownika. Istnieje możliwość podłączenia do platformy różnego rodzaju urządzeń wizualizacyjnych, np. dedykowanych tablic synoptycznych wyświetlających informacje (np. liczba aktywnych urządzeń i ich parametry, parametry środowiska w pomieszczeniach i wiele innych) czy sygnalizatorów akustyczno-optycznych.
Rys. 4. Przepływ informacji na platformie TechLink
Bardzo istotną cechą TechLinka jest to, że aplikacja wizualizacyjna nie służy jedynie do biernego odzwierciedlenia stanów poszczególnych urządzeń, ale również umożliwia wymuszenie odpowiednich działań (np. rozpoczęcie rejestracji danej kamery w systemie CCTV, zwolnienie elektrozaczepu w systemie KD lub aktywację/deaktywację systemu alarmowego).
Dystrybucja informacji realizowana jest na podstawie reguł zawartych w generatorze i polega na rozesłaniu danych do wszystkich komponentów platformy, które powinny na nią zareagować. Dotyczy to zarówno podsystemów, jak i aplikacji (np. wizualizatora). Wymiana informacji pomiędzy systemem CCTV i KD może polegać np. na otwarciu szlabanu na podstawie analizy tablicy rejestracyjnej podjeżdżającego samochodu. Jednocześnie ta sama informacja o zdarzeniu może trafić na przykład na telefon bezprzewodowy ochrony – w tym przypadku rozszerzona np. o nazwisko właściciela pojazdu (jeżeli takie dane zawarte są w bazie).
Raportowanie daje możliwość pełnej kontroli poprawności działania systemu i wyciąganie wniosków z zaistniałych sytuacji. Dzięki posiadaniu platformy zbierającej i przetwarzającej informacje pochodzące z różnych źródeł, możliwe jest generowanie zbiorczego raportu obejmującego wszystkie zaistniałe zdarzenia.
Rys. 5. Przykładowe stanowisko ochrony
Prezentacja danych historycznych może być realizowana w dwojaki sposób: aktywny lub pasywny. Raporty aktywne dostępne są wyłącznie przy aktywnym połączeniu z platformą i umożliwiają nie tylko ich oglądanie w formie tabelarycznej czy wykresu, ale umożliwiają interakcję z systemami, jakie zarejestrowały określone zdarzenie (np. uszkodzenie maszyny zostało zarejestrowane przez system monitoringu wizyjnego, a więc przez jedno kliknięcie myszki mamy dostęp do zarejestrowanego obrazu obejmującego dane zdarzenie). Raporty pasywne są generowane w zdefiniowanej formie (tabel lub wykresów) i zapisywane na serwerze lub rozsyłane pocztą e-mail.
|
REKLAMA |
REKLAMA |