W ostatnich tygodniach firma Solaris pozyskała zamówienia na dostawę łącznie 22 autobusów elektrycznych do Włoch. Z tego 12 nowych Solarisów Urbino 12 electric trafi do klienta ATB z Bergamo, a 10 bateryjnych autobusów zamówił mediolański przewoźnik ATM.
Autobusy Solaris Urbino 12 electric zamówione przez ATB Bergamo oraz ATM Milano to bardzo zbliżone do siebie konstrukcje pod kątem parametrów technicznych. Dzięki zwycięstwu jakie odniósł ten pojazd w konkursie ‘Bus of the Year 2017’ popularność modelu nieustannie wzrasta a podpoznański producent zdobywa coraz większe doświadczenie owocujące rosnącym zaufaniem wobec nowej technologii ze strony klientów.
Dostawcą osprzętu elektrycznego dla autobusów w obu kontraktach będzie firma Medcom. Urbino electric na rynek włoski będą napędzane osiami typu AVE 130 ze zintegrowanymi silnikami trakcyjnymi o mocy 2 x 125 kW. Energia elektryczna magazynowana będzie w zestawie baterii typu High Energy o łącznej pojemności 240 kWh. W obu pojazdach producent zastosuje nowoczesny pulpit dotykowy własnej konstrukcji.
Mimo podobnych preferencji odnośnie napędu i baterii, obaj przewoźnicy wybrali inny sposób uzupełniania energii w swoich elektrobusach. Urbino 12 electric dla ATB Bergamo wykorzystywać będzie do tego ładowarkę produkcji Medcom z możliwością jednoczesnego ładowania dwóch autobusów z mocą 40 kW. Z kolei ATM Milano wybrało ładowarki on-board również firmy Medcom o mocy 70 kW.
Przestrzeń pasażerska pojazdów oferuje szereg udogodnień dla kierowcy jak i pasażerów. W przypadku ATB Bergamo pasażerowie będą mogli wygodnie zasiąść na jednym z 23 miejsc siedzących, z których 11 dostępnych jest z niskiej podłogi. Łącznie pojazdem mogą podróżować 74 osoby, o których komfort zadba klimatyzacja z funkcją automatycznego utrzymywania temperatury. Wnętrze autobusu oświetlone jest przy wykorzystaniu energooszczędnej technologii LED. Producent wyposaży również pojazdy w system monitoringu ATS składający się z 7” monitora na konsoli środkowej, kamery wstecznej oraz kamer nad drzwiami. Wyposażenie pojazdów uzupełni system informacji pasażerskiej ułatwiający pasażerom znalezienie odpowiednego przystanka.
Klient ATM Milano skonfigurował swój pojazd w taki sposób, że znalazło się w nim 26 miejsc siedzących z czego aż 14 dostępnych jest z niskiej podłogi. Wszystkim podróżującym komfort zapewni wydajna klimatyzacja. Jednym z elementów podnoszących standardy bezpieczeństwa będzie rozbudowany system gaśniczy Fire Trace, obejmujący między innymi możliwość automatycznego gaszenia kontenera trakcyjnego. Podobnie jak ATB Bergamo, również przewoźnik z Mediolanu zamówił u polskiego producenta bardzo zaawansowany system monitoringu. W jego skład wchodzi 9 kamer oraz kamera wsteczna, 10” monitor na konsoli środkowej oraz rejestrator. Dodatkowo pojazd będzie wyposażony w system liczenia pasażerów.
Dla firmy Solaris, która do tej pory dostarczyła do Włoch blisko 740 pojazdów, zamówienia z Bergamo i Mediolanu to kolejny dowód na uznanie jakim cieszy się na tamtejszym rynku. Przypomnijmy, że to właśnie z Półwyspu Apenińskiego polski producent uzyskał największe w swej dotychczasowej historii zamówienie na 300 pojazdów InterUrbino z opcją kupna dodatkowych 60 dla firmy Cotral z rejonu Lacjum.
O ile dwanaście Solarisów Urbino 12 electric dla ATB Bergamo będzie pierwszymi autobusami z Bolechowa w tym mieście, o tyle w Mediolanie są już one bardzo dobrze znane. W 2014 i 2015 z Bolechowa do przewoźnika ATM Milano wyjechało 125 autobusów Urbino12.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |