Transformacja rynku oświetlenia LED w Polsce i regionie środkowoeuropejskim jest bardzo dynamiczna. Sprzyja temu nie tylko energooszczędność tego rozwiązania, ale również funkcja lifestyle’owa światła LED-owego. CO-Unity, wyłączny dystrybutor oświetlenia Toshiba, chce zbudować swoją pozycję na tym perspektywicznym rynku, zaczynając od Polski, a zdobyte tu doświadczenia wykorzystać do ekspansji na rynek oświetleniowy Europy Środkowo-Wschodniej.
– Wśród energooszczędnych rozwiązań świetlnych, jedną z najlepszych technologii jest technologia LED-owa. Znane nam rozwiązania, czyli świetlówki kompaktowe, rozwiązania metalohalogenkowe czy sodowe w przemyśle są już w naturalny sposób wypierane przez technologię LED-ową, która daje nam mnóstwo korzyści w bezpośrednim zastosowaniu. Ta technologia już dobrze zakorzeniona na rynku i jest dobrze postrzegana przez naszych klientów – powiedział Grzegorz Kurzydłowski, dyrektor generalny Co-Unity B.V., wyłącznego dystrybutora oświetlenia Toshiba Lighting w Polsce.
To właśnie od polskiego rynku koncern zaczyna rozwój w regionie środkowoeuropejskim, w którym Co-Unity chce zdobyć miejsce w czołówce dostawców na rynku oświetlenia.
– Polska jest jednym z największych rynków regionu. To jest ten potencjał, który chcemy na początku zagospodarować poprzez ofertę do klienta konsumenckiego, czyli każdego Kowalskiego – wskazuje Grzegorz Kurzydłowski. – Mamy dla niego ofertę, która będzie dostępna już niedługo na półkach sklepowych. Konsument polski jak najbardziej jest w obszarze zainteresowań Toshiby.
Związek Producentów Sprzętu Oświetleniowego Pol-Lighting podkreśla, że rynek lamp LED-owych w Polsce jest innowacyjnym i najszybciej rosnącym segmentem rynku oświetleniowego. Jest to związane z transformacją, którą przechodzi cała branża oświetleniowa. Jak wskazuje firma doradcza McKinsey, oświetlenie LED rozwija się dynamicznie, przede wszystkim ponieważ oferuje istotną energooszczędność. Ma ono trzykrotnie większą trwałość niż tradycyjne źródła światła, a skumulowane oszczędności energii mogą sięgnąć nawet 70 proc.
– Drugi kierunek naszego rozwoju to budownictwo i oświetlenie przemysłowe. Chcemy zaoferować naszym klientom dobre, ekologiczne, a przede wszystkim ekonomiczne rozwiązanie oświetleniowe – wskazuje dyrektor regionalny Co-Unity.
Szacowany udział segmentu LED sięga już połowy globalnego rynku oświetlenia ogólnego. Do 2020 roku udział może się zwiększyć do 70 proc. Zgodnie z prognozami McKinsey & Company wartość segmentu oświetlenia ogólnego w technologii LED w 2020 roku wyniesie 57 mld euro.
– Mamy do zarządzania cały region środkowo-wschodni – Litwa, Łotwa, Estonia, Czechy, Słowacja, Węgry i Rumunia. To są kraje, które również w tej chwili przechodzą transformację LED-ową. Przechodzą na nowoczesne oświetlenie ekologiczne – podkreśla Grzegorz Kurzydłowski.
Szybki rozwój technologii LED oraz dobre wyniki gospodarcze krajów regionu sprawiają, że są one atrakcyjnym rynkiem dla producentów oświetlenia.
– To oznacza szybkie wzrosty sprzedaży, a także szybkie wzrosty w naszej strukturze korporacyjnej, czyli tutaj zatrudniamy ludzi, poszerzamy swoje zespoły sprzedażowe, marketingowe, dystrybucyjne. Patrząc z perspektywy firmy, to jest region, który rośnie szybko i co ciekawe wyznacza standardy – podkreśla Grzegorz Kurzydłowski. – To, co tutaj wypracujemy, w jaki sposób zorganizujemy sprzedaż i obecność naszego brandu na rynku będzie wykorzystywane w regionie Europy Zachodniej, ale też i w innych krajach, które również są w zainteresowaniu firmy Toshiba.
Jako czynniki wzrostu dla rozwiązań LED analitycy wymieniają zmiany klimatyczne, remonty starzejących się budynków, inwestycje infrastrukturalne, czy szybko postępującą urbanizację. Transformacja rynku oświetlenia w kierunku LED przyspiesza nie tylko ze względu na energooszczędność tego rozwiązania, ale również funkcję lifestyle'ową, czyli rosnące znaczenie światła jako elementu wystroju wnętrza i możliwości sterowania nim.
newseria.pl
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |