Technologia przechylania pociągów z napędami hydraulicznymi sterowanymi cyfrowo firmy Bosch Rexroth - POCIĄG - TRANSPORT KOLEJOWY - PENDOLINO - BODAS - BEZPOŚREDNIE NAPĘDY HYDRAULICZNE - ZESPÓŁ NAPĘDOWY
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   PCBWay  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Technologia przechylania pociągów z napędami hydraulicznymi sterowanymi cyfrowo firmy Bosch Rexroth
drukuj stronę
poleć znajomemu

Technologia przechylania pociągów z napędami hydraulicznymi sterowanymi cyfrowo firmy Bosch Rexroth

Technologia przechylania pociągów z napędami hydraulicznymi sterowanymi cyfrowo firmy Bosch Rexroth
fot. Bosch Rexroth

Od 1995 roku Fińskie Linie Kolejowe VR eksploatują pociągi Pendolino z możliwością przechylania się na zakrętach w oparciu o linię produktów FIAT ETR 460. Osiemnaście pociągów zostało specjalnie zaadaptowanych do pracy w fińskim klimacie, który cechuje się bardzo dużą zmiennością warunków pogodowych.

System przechylania jest aktywowany w momencie, kiedy pociąg osiąga prędkość 80 km/h. Przedni wagon wykrywa odchylenie torów z żyroskopu, a następnie wielkość wychylenia kontrolowana jest w oparciu o wskazania szybkościomierza, czujnika przyspieszenia, żyroskopu i czujnika nachylenia toru. Każdy wagon Pendolino ma swój własny indywidualnie sterowany zespół przechylania, który składa się z czterech siłowników jednostronnego działania umieszczonych w rogach wagonu. Hydrauliczny zespół napędowy znajduje się w środku wagonu.

Nowy hydrauliczny zespół napędowy składa się z pompy tłokowej osiowej o stałej objętości geometrycznej (zastąpiona została pompa tłokowa osiowa o zmiennej objętości geometrycznej), bloków sterowniczych z szybko przełączalnymi zaworami o konstrukcji grzybkowej oraz systemu awaryjnego. Zawory są przełączane za pośrednictwem jednostki sterującej RC z rodziny BODAS firmy Bosch Rexroth. Ponadto, nowe systemy hydrauliczne sterowane cyfrowo cechują się tą samą wydajnością przechylania co rozwiązania poprzednie, lecz działają z większą sprawnością energetyczną i nie wymagają już stosowania oddzielnych systemów chłodzenia.

Współpraca Uniwersytetu z Tampere inicjującego poszukiwanie nowego rozwiązania oraz firmy Bosch Rexroth, dostarczającej produkty i zaawansowane systemy dla branży kolejowej dała niezawodny, zużywający mniej energii, sprawniejszy oraz zmniejszający koszty serwisowania system typu „plug & play”.

Kontakt dla czytelników:
mgr inż. Tomasz Domaszczyński
Tel.: +48 22 738 18 50
E-Mail: tomasz.domszczynski@boschrexroth.pl

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
Bosch Rexroth Sp. z o.o.
Bosch Rexroth Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 102/104, Warszawa
tel.  +48 22 738 18 00
$nbsp;
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl