Technologia przechylania pociągów z napędami hydraulicznymi sterowanymi cyfrowo firmy Bosch Rexroth - POCIĄG - TRANSPORT KOLEJOWY - PENDOLINO - BODAS - BEZPOŚREDNIE NAPĘDY HYDRAULICZNE - ZESPÓŁ NAPĘDOWY
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Relpol SA  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Technologia przechylania pociągów z napędami hydraulicznymi sterowanymi cyfrowo firmy Bosch Rexroth
drukuj stronę
poleć znajomemu

Technologia przechylania pociągów z napędami hydraulicznymi sterowanymi cyfrowo firmy Bosch Rexroth

Technologia przechylania pociągów z napędami hydraulicznymi sterowanymi cyfrowo firmy Bosch Rexroth
fot. Bosch Rexroth

Od 1995 roku Fińskie Linie Kolejowe VR eksploatują pociągi Pendolino z możliwością przechylania się na zakrętach w oparciu o linię produktów FIAT ETR 460. Osiemnaście pociągów zostało specjalnie zaadaptowanych do pracy w fińskim klimacie, który cechuje się bardzo dużą zmiennością warunków pogodowych.

System przechylania jest aktywowany w momencie, kiedy pociąg osiąga prędkość 80 km/h. Przedni wagon wykrywa odchylenie torów z żyroskopu, a następnie wielkość wychylenia kontrolowana jest w oparciu o wskazania szybkościomierza, czujnika przyspieszenia, żyroskopu i czujnika nachylenia toru. Każdy wagon Pendolino ma swój własny indywidualnie sterowany zespół przechylania, który składa się z czterech siłowników jednostronnego działania umieszczonych w rogach wagonu. Hydrauliczny zespół napędowy znajduje się w środku wagonu.

Nowy hydrauliczny zespół napędowy składa się z pompy tłokowej osiowej o stałej objętości geometrycznej (zastąpiona została pompa tłokowa osiowa o zmiennej objętości geometrycznej), bloków sterowniczych z szybko przełączalnymi zaworami o konstrukcji grzybkowej oraz systemu awaryjnego. Zawory są przełączane za pośrednictwem jednostki sterującej RC z rodziny BODAS firmy Bosch Rexroth. Ponadto, nowe systemy hydrauliczne sterowane cyfrowo cechują się tą samą wydajnością przechylania co rozwiązania poprzednie, lecz działają z większą sprawnością energetyczną i nie wymagają już stosowania oddzielnych systemów chłodzenia.

Współpraca Uniwersytetu z Tampere inicjującego poszukiwanie nowego rozwiązania oraz firmy Bosch Rexroth, dostarczającej produkty i zaawansowane systemy dla branży kolejowej dała niezawodny, zużywający mniej energii, sprawniejszy oraz zmniejszający koszty serwisowania system typu „plug & play”.

Kontakt dla czytelników:
mgr inż. Tomasz Domaszczyński
Tel.: +48 22 738 18 50
E-Mail: tomasz.domszczynski@boschrexroth.pl

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
Bosch Rexroth Sp. z o.o.
Bosch Rexroth Sp. z o.o.
ul. Jutrzenki 102/104, Warszawa
tel.  +48 22 738 18 00
$nbsp;
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl