Firma Royal Philips dostarczy pierwszą na świecie dużą instalację oświetlenia wewnętrznego LED z funkcjami łączności w sklepie sieci Carrefour - trzeciej największej sieci handlowej na świecie. W niedawno odnowionym hipermarkecie Carrefour w Lille we Francji zastąpiono wcześniej używane oświetlenie fluorescencyjne oszczędnymi panelami oświetleniowymi Philips LED o łącznej długości 2,5 km. Oświetlenie to wykorzystuje światło do wysyłania sygnału lokalizacyjnego do smartfonów klientów, uruchamiającego aplikację pozwalającą korzystać z usług opartych na lokalizacji.
System Philips umożliwia sklepowi Carrefour wprowadzenie nowych usług dla swoich klientów, np. pomaganie kupującym w poruszaniu się po sklepie i wyszukiwanie promocji na 7800 m2 powierzchni handlowej. Ponadto oświetlenie LED ogranicza całkowite zużycie energii przez produkty oświetleniowe w hipermarkecie o 50%.
– Zawsze szukamy innowacji, które mogą ułatwić poruszanie się po sklepie i pomóc w spełnianiu oczekiwań naszych klientów. Dzięki naszemu nowemu rozwiązaniu opartemu na technologii Philips możemy teraz zapewniać naszym klientom w EuraLille Carrefour nową usługą umożliwiającą im szybkie wyszukiwanie i lokalizowanie preferowanych promocji lub wykrywanie wszystkich promocji w pobliżu w trakcie robienia zakupów. To zdecydowana oszczędność czasu dla klientów w miastach – mówi Céline Martin, Dyrektor Modeli Handlowych i Innowacji w hipermarketach Carrefour we Francji.
Opracowany przez firmę Philips system pozycjonowania wewnątrz pomieszczeń składa się z opraw oświetleniowych LED, bazy danych lokalizacyjnych funkcjonującej w chmurze oraz zestawu narzędzi dla programistów (SDK) Philips, za pomocą którego klienci mogą tworzyć swoje platformy interakcji z klientem. System działający w hipermarkecie Carrefour w Lille składa się z 800 liniowych opraw LED wykorzystujących opatentowaną technologią VLC (Visible Light Communication) do przesyłania unikalnego kodu w paśmie światła niewidzialnego dla ludzkiego oka, ale odbieranego przez kamerę smartfona bez potrzeby stosowania dodatkowych akcesoriów. W ramach instalacji systemu z aplikacją mobilną Carrefour zintegrowane zostały oprogramowanie Philips i funkcjonująca w chmurze baza danych lokalizacyjnych. Stworzoną przez Think&Go aplikację mobilną „Promo C’ou” od dziś można pobierać ze sklepu Apple App Store we Francji.
– Wytyczamy nowe szlaki w branży, wprowadzając oświetlenie z funkcjami łączności w sklepach Carrefour. Nasze oświetlenie z funkcjami łączności ma potencjał, by uczynić zakupy dużo bardziej interaktywnym i spersonalizowanym doświadczeniem. Jednocześnie umożliwia sprzedawcom wyróżnienie się na tle konkurencji, zwiększenie lojalności klientów i zapewnienie nowych usług dla kupujących – powiedział Gerben van der Lugt, Dyrektor działu pozycjonowania we wnętrzach z użyciem oświetlenia LED w Philips Lighting.
Źródło: Philips
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |