22 września w Warszawskim Instytucie Energetyki odbyła się kolejna część europejskiego programu Living Contrasts organizowanego przez firmę Trilux. Święto światła i spotkanie inwestorów, architektów oraz projektantów oświetlenia. Głównym tematem wydarzenia było światło jako element osiągania celów zrównoważonego biznesu. Jakie wnioski wybrzmiały podczas paneli i co ma do powiedzenia światło w czasach kryzysu energetycznego? Przedstawiamy skrót wydarzenia.
Kiedy kryzys klimatyczny spotyka energetyczny, okazuje się, grają do jednej bramki – cel jest jeden: uzyskać jak największą efektywność energetyczną. Dla dobra środowiska – zmniejszyć ślad węglowy, dla biznesowych portfeli - rachunki za energię elektryczną. Co na to TRILUX?
„Zrównoważone rozwiązania i efektywność energetyczna to specjalność TRILUX. Jako region CEE jesteśmy rozwijającym się rynkiem, jeśli chodzi o rozwiązania LED - mamy przed sobą dużo pracy, ale także wiele możliwości: dyrektywa europejska która do 2023 zakazuje produkcji świetlówek T5/T8, kryzys klimatyczny i energetyczny, sprawiają, że przed nami coraz więcej modernizacji , a także nowych wdrożeń. Cieszymy się, mogąc za pomocą światła, wywierać pozytywny wpływ zarówno na gospodarkę jak i środowisko” – opowiadał o najbliższych wyzwaniach Arkadiusz Lewenko, TRILUX General Manager Central & Eastern Europe.
O ogromnym potencjale Europy Środkowo – Wschodniej, można było się przekonać podczas panelu dyskusyjnego, w którym wzięli udział specjaliści stojący za sukcesem krakowskiego biurowca V. Offices, który jest drugim zrównoważonym budynkiem na świecie według certyfikacji BREEAM – z oceną outstanding i wynikiem 98,97%!
„Komfort pracowników i ekologia były prawdziwą siłą napędową tego projektu. Potrzeba realnych wyników dla zrównoważonego rozwoju środowiskowego i społeczeństwa była dla nas oczywista podczas projektu V.Offices od pierwszego dnia. Zdecydowaliśmy się na certyfikację BREEAM jako najbardziej rozpoznawalną na świecie ocenę wpływu nieruchomości na środowisko. TRILUX stał się nie tylko dostawcą wydajnego i energooszczędnego oświetlenia LED, ale także aktywnym partnerem na etapie projektowania i poszukiwania najbardziej wydajnych rozwiązań, dzięki którym możemy z dumą mówić o wyniku OUTSTANDING” – przybliżył kulisy projektu Sebastian Kieć, CEO Afi Europe Poland.
W jaki sposób światło i przestrzeń mogą wspierać retail, kiedy potęgą staje się e-commerce? Na to pytanie odpowiedziała podczas swojej prelekcji Katarzyna Konkel – CEO Omnisense:
„Klienci poszukują nie tylko zakupów, ale również doświadczeń. Sektor retail stoi przed coraz większymi wymaganiami konsumentów co do komfortu i przestrzeni, w której dokonujemy codziennych jak i okazjonalnych wyborów. Stajemy się coraz bardziej wrażliwi na prezentację produktu jak i atmosferę pomieszczenia, w którym przebywamy. Może się okazać, że sklep wybudowany z dbałością o najmniejsze detale nie zrealizuje obietnicy wyjątkowego doświadczenia dla klienta, jeśli nie będzie odpowiednio oświetlony. Doskonałym przykładem tego zjawiska są porzucone koszyki w przymierzalniach, w których niewłaściwe światło zniekształca sylwetkę Klienta”.
Podczas wydarzenia Living Contrasts nie zabrakło prelekcji naukowców oraz adeptów oświetleniowych z wydziału Elektroniki Politechniki Warszawskiej. Caości dopełniły Cubes & Corners – czyli jedyna w sowim rodzaju wystawa miejskich przestrzeni i realizacji oświetleniowe od Trilux we wszystkich sektorach biznesu.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |