

Audi wraz z gronem swoich partnerów technologicznych rozwija program map nawigacyjnych wysokiej rozdzielczości. Najnowszym przykładem wykorzystania tego rodzaju map, jest asystent wydajności w nowym Audi Q7. Aby skuteczniej i wygodniej doprowadzić nas do celu, system wykorzystuje informacje topograficzne. Mapy wysokiej rozdzielczości będą także odgrywać kluczową rolę w samochodach z systemem autonomicznej jazdy.
– Znaczenie trójwymiarowych map wysokiej rozdzielczości będzie w przyszłości stale rosnąć – wyjaśnia członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego prof. dr Ulrich Hackenberg i wskazuje system autonomicznej jazdy, jako typowy przykład zastosowania takiego rozwiązania. – Tutaj wykorzystujemy dostarczane przez mapy dane przede wszystkim w sytuacjach, w których decydujące jest przewidywanie – na skrzyżowaniach autostrad, rozwidleniach dróg, zjazdach i wjazdach.“
Przy projekcie nad przyszłościowymi mapami nawigacji Audi współpracuje ze strategicznymi partnerami. Jednym z nich jest holenderski dostawca map i nawigacji, firma TomTom.
Koncern z Ingolstadt zakłada, że kolejna generacja Audi A8 będzie pierwszą, w której na szerszą skalę zastosowany zostanie system autonomicznej jazdy i pierwszą wykorzystującą mapy nawigacyjne wysokiej rozdzielczości.
Już dziś, klienci Audi mogą korzystać z bardzo dokładnych danych dostarczanych przez nawigację wyposażoną w odpowiednią mapę. Asystent wydajności w nowym Q7 korzysta z precyzyjnych danych drogowych, zawierających np. informacje dotyczące wysokości i nachylenia pokonywanych wzniesień. System działa, nawet jeśli nawigacja w samochodzie nie jest włączona. Na życzenie, pomaga też oszczędzać paliwo. Daje kierowcy wskazówki, w jakich sytuacjach powinien on ograniczyć prędkość. Asystent wydajności, często długo przed tym, nim zauważy je osoba prowadząca samochód, rozpoznaje zakręty, ronda i skrzyżowania, spadki i wyniesienia oraz miejscowości i tablice z ograniczeniem prędkości. Kierowca w pełni wykorzystujący taki system, może obniżyć zużycie paliwa nawet do dziesięciu procent.
Źródło: Audi
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |