Polacy boją się naciągaczy przy zmianie sprzedawcy energii - URE - ZMIANA DOSTAWCY PRĄDU - ZMIANA SPRZEDAWCY ENERGII - AMB ENERGIA
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Relpol SA  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Polacy boją się naciągaczy przy zmianie sprzedawcy energii
drukuj stronę
poleć znajomemu

Polacy boją się naciągaczy przy zmianie sprzedawcy energii

Polacy boją się naciągaczy przy zmianie sprzedawcy energii
fot. sxc.hu

Co trzecia polska rodzina miała już kontakt ze sprzedawcą energii elektrycznej. Na zmianę decyduje się jednak niewiele. To efekt kilku czynników: obecnej ceny energii, umiejętności sprzedażowych i obaw klientów przed oszustwami.

Aż 88% rodzin wie, że może zmienić swojego sprzedawcę energii (jeszcze trzy lata temu było to 58%), a kontakt z handlowcami firm energetycznych miało już 36% odbiorców prądu. Jednak tylko 7% zmieniła lub planuje zmienić sprzedawcę w ciągu roku – wynika z sondażu GfK Polonia zrealizowanego na zlecenie Towarzystwa Obrotu Energią (TOE). 

Za tanio aby zmienić

Z sondażu GfK wynika, że aż 82% odbiorców energii nigdy nie poszukiwało informacji na temat zmiany sprzedawcy. Dzieje się tak pomimo, że średnie rachunki za energię – w wysokości ok. 150 zł miesięcznie – nie odstają znacznie od wydatków na telefony, Internet lub telewizję, z którymi przechodzimy do nowych sprzedawców znacznie częściej.

Jednak rynek usług telekomunikacyjnych "przychodzi" do nas sam. Telekomy prześcigają się w swoich ofertach, a to skłania nas do poszukiwania alternatywnych ofert. W przypadku sprzedaży energii sytuacja jest inna.

Marże uzyskiwane na sprzedaży energii klientom indywidualnym są zbyt niskie, aby firmom energetycznym opłacało się o nich walczyć. To dlatego, że najwięksi sprzedawcy – dostarczający energię do 99% klientów indywidualnych – mają cenniki zatwierdzane przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, który trzyma ceny na niskim poziomie.

Dla nowych sprzedawców to granica nie do przejścia, bo na początku swojej działalności mają ogromne koszty w przeliczeniu na pojedynczego klienta. Kilka firm próbowało przełamać tę granicę – obliczaną na ok. 250 tys. klientów, po której zaczęliby zarabiać. Jednak wiele – jak np. AMB Energia (kupiona niedawno przez Duon) – się wycofało i skupiło na małych firmach, gdzie mogą zarobić więcej, bo ceny nie są już administracyjnie regulowane.

Nadal próbują Ci, którzy mają już doświadczenie i klientów na innych rynkach – głównie telekomy. Jednak wyniki badania GfK także dla nich nie są na razie obiecujące. Z sondażu przeprowadzonego dla TOE wynika, że do zmiany sprzedawcy skłaniałaby klientów przede wszystkim cena, a nie np. łączenie dostaw energii z dostarczaniem Internetu albo lepsza obsługa.

Obawa przed naciągaczami

Winni są także sami sprzedawcy. Tylko 56% ich potencjalnych klientów była zadowolona z kontaktu z przedstawicielami handlowymi. Zaledwie połowa miała pewność z przedstawicielem jakiej firmy ma kontakt.

Bartłomiej Derski - WysokieNapiecie.pl

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (9)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
No avatar
Gość
Mam podpisaną umowę z energie2 i jestem zadowolony, moi rodzice tez zmienili właśnie na nich i są też zadowoleni
No avatar
Gość
Zastanawiam się nad zmianą dostawy i po przeanalizowaniu kilku ofert oraz sprawdzeniu opinii klientów oferta Novum wydaje się być rozsądnym rozwiązaniem.
No avatar
Gość
Bardzo dobrze wiedzieć że istnieją takie firmy i że można im zaufać, sprawdzę ich ofertę
No avatar
Gość
myślałem ostatnio żeby połączyć usługi i zdecydować się na wszystko u jednego sprzedawcy, np. prąd, telefon i może internet. Da radę i nich tak? widzę pozytywne opinię więc jeśli byłaby taka opcja to czemu nie
No avatar
Gość
Dobra opcja na te czasy , wolę wybrać sprzedawcę prądu jak polityka.
Co do novum wydaje się być spox i mocno się nad nimi zastanawiam.
No avatar
Gość
słyszałam że to oni załatwiają wszystkie formalności związane z przejściem i co najważniejsze nie płaci się żadnej kary obecnej firmie. Dobra opcja że można teraz samemu zadecydować ile się płaci.
No avatar
Gość
Firma novum wydaję się być spoko, ja sam korzystam z ich usług i dostałem dobre warunki współpracy
No avatar
Luiza
taki mam dylemat ostsatnio czy nie przejśc do innej firmy, ale trochę się obawiam. Płaci się coś za przejście? I w ogóle jak to się załatwia? Nowa firma za mnie to ogarnie czy sama muszę zająć się papierkami?
No avatar
Kamil
Dlatego trzeba czytać co się podpisuje. Ja ostatnio przeszedłem do firmy novum - wszystkie dokumenty, które miałem podpisać dokładnie przejrzałem sobie na ich stronie internetowej i potem nie wyszły mi żadne kwiatki :P
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl