Innowacyjny jak Polak? - POLSKA - INNOWACJE - BADANIE OPINII PUBLICZNEJ - INNOWACYJNOŚĆ - 3M
Farnell, An Avnet Company   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Phoenix Contact Sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Innowacyjny jak Polak?
drukuj stronę
poleć znajomemu

Innowacyjny jak Polak?

Innowacyjny jak Polak?
fot. 3M

Ponad 60% Polaków uważa, że jesteśmy narodem innowacyjnym, a klimat w Polsce sprzyja rozwojowi innowacyjności, jak wynika z „Raportu 3M Innowacyjny Polak 2014”. Rodacy dostrzegają wagę rozwiązań innowacyjnych w życiu codziennym. Według nich poprawiają one jakość i komfort życia, a także dają poczucie bezpieczeństwa. Zdecydowanie najważniejszym obszarem tworzenia innowacyjnych rozwiązań i produktów jest obszar zdrowia.

Innowacje mają ogromną wartość dla Polaków. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez TNS Polska na zlecenie firmy 3M. Co trzeci badany uważa się za osobę innowacyjną, a więcej niż połowa lepiej niż siebie ocenia Polaków jako naród, twierdzi tak, 66% badanych. Szczególną łatwość do postrzegania siebie, jako osoby innowacyjne, mają respondenci młodzi i z wyższym wykształceniem. Innowacyjny Polak to według badanych osoba kreatywna (45%), ale także przedsiębiorcza (38%) i oryginalna (32%).

Jak wynika z raportu, jedna trzecia badanych kojarzy innowacje z rozwiązaniami, które poprawiają jakość i komfort życia. 75% uważa, że produkty innowacyjne pomagają w codziennym życiu i pozwalają zaoszczędzić czas (81%).

 – Polacy są otwarci na korzystanie z innowacyjnych rozwiązań, ale mają ich niedosyt. Dostrzegają potencjał innowacyjności w ludziach, są niewątpliwie kreatywni, przedsiębiorczy, uparci i odporni psychicznie, ale brak im gotowości i umiejętności współpracy – komentuje psycholog społeczny, prof. UW Janusz Czapiński.

Niekwestionowanym liderem, jeśli chodzi o wagę innowacyjnych rozwiązań, pozostaje zdrowie. 60% badanych uważa, że zdrowie jest tym obszarem życia, w którym tworzenie innowacyjnych rozwiązań i produktów jest najważniejsze. Dodatkowo, aż 88 proc. badanych jest zdania, że innowacje wpływają na skuteczność leczenia i komfort pacjentów, a także pozwalają skrócić czas hospitalizacji (84%).

Szczególnie istotnym obszarem w kontekście innowacyjności jest także bezpieczeństwo. Aż 85% Polaków twierdzi, że dzięki rozwiązaniom innowacyjnym czuje się bezpieczniej. Tyle samo zgadza się ze stwierdzeniem, że wyraźne odblaskowe oznakowanie dróg i pojazdów korzystnie wpływa na poprawę bezpieczeństwa, a pasy bezpieczeństwa to jeden z najskuteczniejszych środków ratujących życie podczas wypadków samochodowych.

Respondenci postrzegają produkty innowacyjne jako proste rozwiązania ułatwiające życie. Połowa badanych deklaruje, że korzysta z nich na co dzień w domu, prawie tyle samo ma styczność z produktami innowacyjnymi w obszarze bezpieczeństwa oraz zdrowia. Jeśli chodzi o osoby aktywne zawodowo – ponad połowa respondentów wykorzystuje codziennie rozmaite innowacje w miejscu zatrudnienia. Badani dostrzegają ogromną wartość rozwiązań innowacyjnych w pracy. Aż 88 proc. uważa, że rozwiązania te ułatwiają wykonanie i podnoszą jakość pracy. Dodatkowo 87% jest zdania, że pracodawcy powinni szkolić pracowników i zachęcać ich do kreatywnego myślenia.

Na szczeblu ogólnopolskim - zarówno w gospodarce, przemyśle, jak i systemie szkolnictwa - nad rozwiązaniami innowacyjnymi przeważają rozwiązania tradycyjne. Twierdzi tak ponad 70% badanych. Potencjał innowacyjności Polacy dostrzegają głównie w ludziach.

 – Innowacje to motor napędowy wszelkich działań zarówno na szczeblu globalnym, lokalnym, jak i indywidualnym. Nie wyobrażam sobie rozwoju kraju, przedsiębiorstwa, społeczeństwa, a nawet człowieka, jako jednostki, bez inwestowania w rozwój innowacyjnych rozwiązań i wspierania podejścia innowacyjnego w realizacji podejmowanych działań. Tylko takie nastawienie gwarantuje bowiem sukces i satysfakcję z efektów podejmowanych aktywności – powiedział Sebastian Arana Araya, Dyrektor Zarządzający 3M Poland.

Ponad 50% respondentów ma poczucie, że klimat w kraju sprzyja rozwojowi innowacji. W opinii badanych najważniejszą rolę w rozwoju innowacyjności powinien pełnić sojusz władz publicznych ze światem nauki. Co ciekawe, oczekiwania w tym zakresie w stosunku do przedsiębiorców plasują się na dalszym planie.

Według badanych największą barierą dla innowacyjności jest jednak brak funduszy. Ponad 60% respondentów wymienia go, jako argument uniemożliwiający korzystanie z innowacyjnych rozwiązań. Inne utrudnienia, takie jak brak odpowiednich umiejętności, przywiązanie do tradycyjnych rozwiązań, czy strach przed nowymi rozwiązaniami wymieniane są niemal dwukrotnie rzadziej.

Więcej informacji o badaniu w Raporcie 3M Innowacyjny Polak 2014.

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl