Audi testuje systemy jazdy zdalnej - AUDI - MOTORYZACJA - INTELIGENTNE SYSTEMY TRANSPORTOWE - ZFAS - JAZDA ZDALNA
Mouser Electronics Poland   Przedstawicielstwo Handlowe Paweł Rutkowski   Amper.pl sp. z o.o.  

Energetyka, Automatyka przemysłowa, Elektrotechnika

Dodaj firmę Ogłoszenia Poleć znajomemu Dodaj artykuł Newsletter RSS
strona główna Aktualności Audi testuje systemy jazdy zdalnej
drukuj stronę
poleć znajomemu

Audi testuje systemy jazdy zdalnej

Audi testuje systemy jazdy zdalnej
fot. Audi

Audi prowadzi szeroko zakrojone prace nad systemami zdalnej jazdy. Jako pierwszy producent samochodów w skali całego świata, prowadzi obecnie testy na publicznej drodze ekspresowej na Florydzie.

 – Audi już teraz oferuje wiele efektywnych systemów wsparcia kierowcy. Niedługo przedstawimy nowe rozwiązania, bliżej odpowiadające pojęciu "zdalnej jazdy". Wspierają one kierowcę gdy nie jest on w stanie poprawnie zareagować na wydarzenia na drodze lub w sytuacji długiej jednostajnej podróży, która może stanowić trudność ze względu na swą monotonię. Nowe systemy zdalnej jazdy znacznie poprawiają wtedy bezpieczeństwo w ruchu drogowym i komfort prowadzenia – mówi prof. dr Ulrich Hackenberg, członek zarządu Audi AG ds. rozwoju technicznego.

Jednym z takich systemów wsparcia kierowcy, które już w niedalekiej przyszłości będą montowane seryjnie, jest pilot jazdy w korkach. Przy prędkościach poniżej 60 km/h, uwalnia on kierowcę od większości wykonywanych zwyczajowo czynności, ponieważ samoczynne przyspiesza, zwalnia i kieruje pojazdem. Reaguje równocześnie na zachowania innych pojazdów. Gdy korek się rozładowuje lub gdy pojazd dociera do końca drogi szybkiego ruchu, kierowca otrzymuje komunikat, że powinien z powrotem przejąć kontrolę nad autem. Jeśli tego nie uczyni, system bezpiecznie zatrzyma samochód. 

Testy odbyły się już na drodze publicznej. Cztery pierścienie właśnie zaprezentowały ten system na jednym z odcinków drogi ekspresowej Lee Roy Selmon w pobliżu miejscowości Tampa na Florydzi

Testy odbyły się już na drodze publicznej. Cztery pierścienie właśnie zaprezentowały ten system na jednym z odcinków drogi ekspresowej Lee Roy Selmon w pobliżu miejscowości Tampa na Florydzie. W ten sposób, Audi zostało pierwszym motoryzacyjnym producentem na świecie, który wprowadził do publicznego ruchu zdalnie sterowany samochód. O technicznej dojrzałości tego rozwiązania mogli przekonać się przybyli na miejsce dziennikarze i politycy.

W testowym pojeździe, modelu Audi A7 Sportback, zamontowano 22 czujniki, w tym najnowszy skaner laserowy. Zebrane przy ich pomocy dane przetwarza centralna jednostka sterująca systemu wsparcia kierowcy (zFAS). Tam, na podstawie danych z czujników, powstaje ciągle przetwarzany, pełen obraz otoczenia pojazdu. Jednostka sterująca zFAS, ze względu na swoja moc i swoje niewielkie, porównywalne z tabletem wymiary, stanowi ważny krok na drodze ku wprowadzeniu pilota jazdy w korkach do produkcji seryjnej. 

W testowym pojeździe, modelu Audi A7 Sportback, zamontowano 22 czujniki, w tym najnowszy skaner laserowy. Zebrane przy ich pomocy dane przetwarza centralna jednostka sterująca systemu wsparcia kierowcy (zFAS)

follow us in feedly
REKLAMA

Otrzymuj wiadomości z rynku elektrotechniki i informacje o nowościach produktowych bezpośrednio na swój adres e-mail.

Zapisz się
Administratorem danych osobowych jest Media Pakiet Sp. z o.o. z siedzibą w Białymstoku, adres: 15-617 Białystok ul. Nowosielska 50, @: biuro@elektroonline.pl. W Polityce Prywatności Administrator informuje o celu, okresie i podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, a także o prawach jakie przysługują osobom, których przetwarzane dane osobowe dotyczą, podmiotom którym Administrator może powierzyć do przetwarzania dane osobowe, oraz o zasadach zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych.
Komentarze (0)
Dodaj komentarz:  
Twój pseudonim: Zaloguj
Twój komentarz:
dodaj komentarz
REKLAMA
REKLAMA
Nasze serwisy:
elektrykapradnietyka.com
przegladelektryczny.pl
rynekelektroniki.pl
automatykairobotyka.pl
budowainfo.pl