Siemens przekazał pierwszą z 23 zamówionych przez operatora kolejowego DB Schenker Rail Polska S.A. lokomotyw elektrycznych Vectron DC. Zawarta umowa umożliwia klientowi rozszerzenie zamówienia o kolejne 13 sztuk. Zakończenie realizacji kontraktu planowane jest w 2015 roku.
Pod koniec listopada Siemens AG podpisał umowę z DB Schenker Rail Polska S.A. na dostawę 23 nowoczesnych lokomotyw elektrycznych Vectron DC. Jest to drugie tak duże zamówienie lokomotyw Siemensa nowej generacji. DB Schenker Rail Polska S.A. największy prywatny operator kolejowych przewozów towarowych w Polsce, chce wykorzystać pojazdy do transportu towarów po polskich torach. Dostawa 23 pojazdów rozpoczyna się w dniu dzisiejszym a zakończenie realizacji kontraktu planowane jest w 2015 roku. W uroczystym przekazaniu pojazdu wzięli udział: Markus Hunkel, członek zarządu DB Schenker Rail, Michael Hetzer, członek zarządu DB Schenker Rail Polska S.A., Karl-Hermann Klausecker, CEO branży Locomotives and Components Siemensa AG oraz Marek Bielski, członek zarządu Siemens Sp. z o.o, dyrektor sektora Infrastructure and Cities.
„Nowoczesne jednostki są głównym filarem naszej koncepcji budowy pan-europejskiej sieci kolejowej, w której transporty międzynarodowe są realizowane w znacznej mierze przy użyciu lokomotyw elektrycznych. Ponadto, nowy tabor wpłynie na zmniejszenie poziomu emitowanego dwutlenku węgla, a tym samym zbliży nas do realizacji założenia, którym jest zdobycie pozycji Eko - pioniera”- mówi Markus Hunkel, członek zarządu DB Schenker Rail.
Nowa lokomotywa Vectron DC Siemensa przekazywana DB Schenker Rail Polska S.A. przeznaczona jest do obsługi ruchu pasażerskiego i towarowego. Pojazd odpowiada potrzebom europejskich operatorów kolejowych, którzy elastycznie chcą wykorzystywać tabor. Lokomotywy Vectron DC w wersji dla DB Schenker Rail Polska S.A. przygotowane są do pracy na liniach kolejowych z siecią trakcyjną zasilaną prądem stałym 3kV i wyposażone w odpowiednie systemy zabezpieczenia ruchu kolejowego stosowane na polskiej sieci kolejowej. We wrześniu br. po rocznych testach i jazdach próbnych lokomotywa Vectron DC otrzymała bezterminowe świadectwo dopuszczenia do eksploatacji typu pojazdu kolejowego w Polsce wydane przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.
„Poprzez zakup 23 nowych lokomotyw będziemy posiadać nowoczesną i wydajną flotę pojazdów elektrycznych, dzięki czemu nasza pozycja na polskim rynku kolejowym będzie znacznie silniejsza. Ich wykorzystanie przełoży się z pewnością na jeszcze wyższą jakość świadczonych przez nas usług, a także sprawi, że będziemy jeszcze bliżej osiągnięcia naszego celu jakim jest zdobycie statusu firmy Premium”– mówi Michael Hetzer, członek zarządu DB Schenker Rail Polska S.A.
Lokomotywy Siemensa produkowane są w Monachium, przy wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Do spawania elementów nadwozia, wykonanych ze stali nierdzewnej, wykorzystywana jest innowacyjna technologia hybrydowego spawania laserowego. Dostawa części zamiennych będzie realizowana zgodnie z potrzebami klienta w ciągu 24 godzin z magazynu centralnego Siemensa. Wszystkie zamówienia będą obsługiwane za pośrednictwem serwisu sklepu internetowego „Siemens RailMall ". „Vectron to lokomotywa, która z jednej strony jest konstrukcją nowatorską, a z drugiej już sprawdzoną. Jej zaletą jest uniwersalność. Była ona testowana przez DB Schenker Rail Polska i najcenniejszym dla nas efektem tych testów jest zawarta umowa na zakup 23 lokomotyw Vectron. Cieszę się, że najnowsze lokomotywy Siemensa zostały docenione i będą jeździć także po polskich torach.” - podsumowuje Marek Bielski członek zarządu Siemens Sp. z o.o, dyrektor sektora Infrastructure and Cities.
Koncepcja rodziny lokomotyw Vectron obejmuje jedno i wielosystemowe uniwersalne pojazdy przeznaczone do obsługi paneuropejskiego ruch kolejowego na liniach zelektryfikowanych w systemie napięcia przemiennego lub stałego. Lokomotywy mogą być z powodzeniem stosowane w transgranicznym ruchu pasażerskim jak i towarowym. Zastosowane warianty urządzeń pozwalają na pracę w czterech różnych systemach zasilania trakcyjnego i różnych klasach mocy. Pojazdy produkowane są zgodnie z wymogami dotyczącymi ochrony środowiska, mogą być łatwo rozbudowane oraz dostosowane do potrzeb klienta i specyficznych wymogów danego kraju. Wszystkie urządzenia przedziału maszynowego lokomotywy zostały rozmieszczone w taki sposób, by optymalnie wykorzystać jego przestrzeń. Dzięki temu znalazło się miejsce na zainstalowanie w lokomotywie Vectron DC modułu manewrowego (silnik diesla z generatorem), który umożliwia przejazd lokomotywy na krótkich odcinkach bez zasilania z sieci trakcyjnej np. w celu wykonania manewrów lub w strefie przygranicznej.
Źródło: Siemens
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |