Firma Wamtechnik rozpoczęła współprace z największym na świecie producentem motocykli off-road - Austriacką firmą KTM już w roku 2010. Wynikiem tej współpracy jest bateria trakcyjna do motocykla KTM Freeride E, która została zaprojektowana przez firmę Wamtechnik przy ścisłej współpracy z inżynierami firmy KTM projektującymi od podstaw nową niesamowitą maszynę.
Energia, która napędza silnik Freeride E zgromadzona jest w akumulatorze litowo-jonowym o łącznej masie około 29kg i energii 2200Wh przy napięciu znamionowym 260V. Czas jaki jest potrzebny do pełnego naładowania baterii to ok 90 minut. Ładowanie baterii wymaga jedynie zwykłej wtyczki 220 V. Aby motocyklista w pełni mógł cieszyć się jazdą Freeridem możliwa będzie łatwa i szybka wymiana na zapasowy akumulator – zajmuje to mniej niż 2 minuty.
Motocykl Freeride E to bezgłośna, nie emitująca spalin maszyna, która zmienia pogląd na dotychczasowy off-road. Nie zakłócony brzmieniem silnika szum powietrza daje większe frajdę z przemierzania niedostępnych dla motocykli spalinowych terenów zielonych. Cicha praca motocykla daje możliwości uprawiania lekkiego motocrossu oraz enduro tuż w sąsiedztwie terenów zurbanizowanych. W czasach gdy świat coraz bardziej dba o czystość powietrza oraz o zachowanie przyrody w nienaruszonym kształcie należy szukać rozwiązań kompromisowych. Z reguły takie kompromisy wykluczają frajdę użytkowania jednak nie w przypadku Freeride E. Jest to motocykl przyjazny środowisku oraz ludziom i jednocześnie jest w stanie zadowolić swoimi osiągami nawet najbardziej doświadczonych kierowców.
Podczas projektowania baterii do motocykla KTM Freeride E inżynierowie Wamtechnik i KTM musieli sprostać następującym wymaganiom:
Parametry baterii zasilającej motocykl Freeride E:
- jazda ekstremalna na torze motocrossowym (zawodnik) około 30 minut
- jazda ekstremalna enduro - 45 minut
- lekka jazda enduro - 90 minut
- jazda miejska około -90 minut
Dane techniczne motocykla Freeride E:
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |