Nissan chce zachęcić milion Europejczyków do korzystania z samochodów elektrycznych
i nagrodzić jedno miasto pomagając mu w ulepszeniu infrastruktury. Miasta z całej Europy zostaną zaproszone do rywalizacji w promowaniu elektrycznej motoryzacji i zachęcania swoich obywateli do wspierania kampanii Nissana prowadzonej pod hasłem „The Big Turn On" (ang. wielkie włączenie). Nagrodą jest 30 stanowisk szybkiego ładowania ufundowanych przez Nissana.
Szybkie ładowarki to część szerszej inicjatywy Nissana, w ramach której firma w ciągu zaledwie 100 dni chce zachęcić milion konsumentów do wyrażenia gotowości korzystania z pojazdów elektrycznych. Podstawą kampanii „The Big Turn On" jest pozyskanie zaangażowania opinii publicznej, która będzie wspierać miasta w rywalizacji o nową infrastrukturę do obsługi pojazdów elektrycznych udostępnianą przez Nissana.
Zainstalowane stacje ładowania pozwoliłby skrócić czas ładowania samochodów elektrycznych i przyczyniłyby się do poprawy infrastruktury w ramach tworzenia zeroemisyjnej przyszłości. Szybka ładowarka zgodna z międzynarodowym standardem CHAdeMO może naładować całkowicie wyczerpany akumulator do 80% jego pojemności w zaledwie 30 minut. W przypadku standardowej ładowarki taka operacja zajmuje około 8 godzin.
Nissan pomaga także w budowaniu infrastruktury, która jest niezbędna, jeżeli pojazdy elektryczne mają istotnie przyczynić się do poprawy czystości powietrza w miastach. Do końca 2012 roku firma dostarczy bezpłatnie ponad 400 szybkich ładowarek władzom lokalnym i partnerom. Ostatecznym celem tego przedsięwzięcia jest zbudowanie sieci tysięcy stanowisk ładowania i stworzenie kilku „elektrycznych szlaków" łączących europejskie metropolie.
Paul Willcox, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w europejskim oddziale Nissana, powiedział: „Nissan był pierwszym producentem, który zaoferował w pełni elektryczny samochód produkowany w masowej skali, czyli model LEAF. Zdajemy sobie sprawę ze znaczenia, jakie zerowa emisja będzie odgrywać w przyszłości i dlatego, wspólnie z firmą Renault jako naszym partnerem w Sojuszu zainwestowaliśmy ponad 4 miliardy euro w elektryczną mobilność. Nadszedł czas, aby powiedzieć Europie o jej zaletach i pokazać, że Nissan LEAF już dziś jest realną alternatywą. Temu właśnie służy kampania „The Big Turn On".
Jednocześnie kampania ma obalić wiele mitów narosłych wokół pojazdów elektrycznych. Nissan LEAF został nagrodzony tytułami Europejskiego i Światowego Samochodu Roku 2011, uzyskał wskaźnik zadowolenia klientów na poziomie 95% oraz 5 gwiazdek w testach Euro NCAP. Firma chce między innymi dowieść, że pojazdy elektryczne są bardzo ekonomiczne w eksploatacji, że Nissan LEAF jest niezwykle bezpieczny oraz że zasięg pojazdu po naładowaniu akumulatora jest wystarczający w ogromnej większości przypadków codziennego korzystania z pojazdu. Zgodnie z danymi homologacyjnymi zasięg Nissana LEAF wynosi 175 km (standard NEDC), czyli więcej niż w ciągu jednego dnia roboczego pokonuje 90 procent europejskich automobilistów.
Celem kampanii jest dotarcie do miliona potencjalnych rzeczników pojazdów elektrycznych we Francji, Wielkiej Brytanii, Niemczech i Holandii poprzez działania obalające mity oraz bezpośrednie kontakty z wykorzystaniem mediów cyfrowych i społecznościowych. „Włączenie elektryczności" jest równie łatwe, jak kliknięcie. Konsumenci będą mogli zadeklarować swoje zaangażowanie na rzecz pojazdów elektrycznych klikając „włącznik" na stronie kampanii The Big Turn On (www.thebigturnon.com), w serwisie społecznościowym lub zapisując się na jazdę próbną Nissanem LEAF.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |