PGE rozpoczyna działania komunikacyjne, które będą prowadzone nieprzerwanie od teraz, poprzez etap przygotowania inwestycji, budowy, aż do uruchomienia pierwszego bloku pierwszej elektrowni jądrowej. Jest to niezbędne dla pozyskania przez spółkę zrozumienia i wsparcia dla tej inwestycji wśród Polaków, zwłaszcza wśród mieszkańców z regionów potencjalnych lokalizacji elektrowni. PGE chce prowadzić działania edukacyjne na temat energetyki jądrowej i na bieżąco informować o postępach prac w projekcie.
„Ten jeden z największych projektów infrastrukturalnych w historii polskiej gospodarki, to wielkie wyzwanie inżynieryjne, organizacyjne i finansowe, do którego konsekwentnie się przygotowujemy. Jednym z kluczowych elementów gwarantujących powodzenie całego przedsięwzięcia będzie pozyskanie poparcia większości Polaków dla programu jądrowego w naszym kraju. - mówi Tomasz Zadroga, Prezes Zarządu PGE. - Zależy nam, na stworzeniu wiarygodnej platformy dialogu - także z naszymi przeciwnikami. Wierzymy, że program „Świadomie o atomie” podniesie wartość merytorycznej dyskusji w rozważaniach na temat rozwoju energii jądrowej w Polsce”.
Głównym narzędziem programu jest portal www.swiadomieoatomie.pl, który stanowił będzie bazę do działań komunikacyjnych. W jego tworzeniu biorą udział eksperci naukowi oraz pracownicy merytoryczni spółki. Planowane jest też szereg innych aktywności: publikacji, spotkań, warsztatów i debat adresowanych do różnych grup interesariuszy. Wsparciem dla tych działań będzie przeprowadzona kampania reklamowa zarówno w prasie jak i w Internecie, której towarzyszy hasło „Masz wiedzę czy tylko opinię?”.
„Nie da się ukryć, że projekt budowy elektrowni jądrowej w Polsce wywołuje niespotykane przy innych tego typu przedsięwzięciach emocje społeczne. Emocje, wynikające często z braku podstawowej wiedzy na temat energetyki jądrowej. Dlatego chcemy dostarczać kompletną i rzetelną wiedzę na temat tego nowego dla Polaków źródła energii bo wiemy, że jednym z kluczowych elementów, gwarantujących powodzenie inwestycji, jest pozyskanie przychylności społecznej. Program „Świadomie o Atomie” będzie bazą naszej komunikacji z otoczeniem, na każdym etapie przygotowania i realizacji projektu” - mówi Tomasz Zadroga.
Inauguracja programu „Świadomie o atomie” to także debiut znaku, którego nowoczesna, trójwymiarowa forma graficzna inspirowana jest modelem atomu. Nie odnosi się jednak do niego w sposób bezpośredni a stanowi próbę opisania go na nowo. Kolory znaku nawiązują do ekologii: zieleń przynależy ziemi, błękit zaś wodzie. Są wyrazem nowoczesnych technologii, których jednym z wyznaczników jest właśnie przyjazność środowisku.
REKLAMA |
REKLAMA |
REKLAMA |